Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2010Q2

2010.04.17

Kocc megvolt. Nézzük igaz ez vagy sem, a figyelőlista szerint. De részemről innen már minden faltámadást annak veszek ami, az egy nekifutásra lendületnek vége, de azt tudni kell, minden alulról támadással a fal egyre gyengül. Sok fal van itt egy kupacban, messze az még mire ezek ledőlnek (ha egyáltalán...), és ha fordulni is akarna és fölékerülni, akkor is heves harcok kitárazások, betárazások ,nagy vola fogja jellemezni az indexeket, körbetáncolva a falat. Míg eldől végleg, merre az arra. Mivel szerintem aki életében látott már bikapiacot, az tudja, ez nem az, és a medvepiac nem a folyamatos eséseké, hanem a szélsőségek, a váratlan heves mozgások, tehát a BIZONYTALAN piac. És nem az, amelyik esik folyamatosan. Olyan nincs. A bázistrend még mindig long az indexben. De alaposabban megnéztem azóta ismét, közel a piaci jelleg forduló, de fordulóról szó nincs még,csak közel van (medvéből bikába).Most épp papírforma szerint nagyot koppant az index a falba ütközés után.

Tehát a lista :

  • Dow : Megérintette,lefordult erősen  Igen
  • S&P még 0,5 % A-ig Nem  (de ha dow igen, ennek már nem feltétlen kell)
  • Aud/jpy , érint, és lefordult róla papírforma szerint Igen
  • Ausztrália 1 % A-ig Nem  (elképezelhető egy ázsiai örömködés, ami ezt is fellöki, aztán persze délután usa folytatja a szomorkodást, ez pld könnyen megeshet, de ettől még én személy szerint már nem várom el a fizikai megérintést aussiktól).
  • Németország  A pont fölé ment, most ez a mai állapot a számára már támasz visszatesztje eddig, ha ez tovább folytatódik, az első globális fölékerülési próba behalt, ellenállás lesz és erősebb, mert fölément (egyediben) de nem tartotta meg támaszként Igen
  • Hong Kong A pont FELETT . Duplacsúcs veszélyes, ha lefordulás lenne, az lett, ez már összesen triplacici így. Nem meggyőzőp semmiképp. De A pont felett még. Igen
  • Egyesült Királyság A pont FELETT !! Ha önállóan léteznének indexek a világban, ez már bikapiacos instrumentum lenne. Most épp megtorpant, kis visszaadással. Igen
  • Nasdaq 100 "A" pont felett , annak visszatesztje után már tör felfelé. Bika ha csak ez számítana.ATH ig nincs akadálya már (de nem önálló, vigyázat...), egy lokális csúcsig jutott, onnan lefordult kicsit, ez még mindig nagyon bikás Igen
  • MSCI World index : Nem

A hétre türelem kell. Ha long van, akkor annak stoppja ha még nem ütött ki, akkor egy közeli támasz alá tedd. Nem kell a legvastagabbat megkeresned. Új long egyelőre nem, csak ha egyöntetű a fölékerülés globál. Short még korai, mert támadásveszély van alulról több is. Amíg mind , ami a fenti listán van , nem megy vissza A pont alá, az sem igaz, hogy komoly eséssorozat kezdete várható. Usa tech mondjuk nem számít ebbe bele, de UK pld igen. Németország is mindenképp. Tehát aki shortolni kezd, várjon, míg ezek IS és minden ismét fal alá kerül. Ezzel ezek a falak nagyon erősnek bizonyulnak onnantól ellenállásként.Óvatosan kicsi shortot lehet neki adni, de az nem fáj, mert kicsi, és közel a stop (A pont felett). Viszont nem érezzük, hogy kimaradtunk valamiből. Dow a szamárvezető, azt kell nézni elsősorban, másodsorban dow+sp+audjen együtt. Ja igen...a következő teendő, ha nem egynapos búslakodás volt ez, hogy hol vannak támaszok lefelé menetben. Ezt kell nézni. És persze hol fordul egyöntetűen sorban szépen az index trend sellbe. Kissé odébb van az még...tehát egyelőre annyi a helyzet, hogy sima vágtakorrekciónak tudható be esetleges szomorkodási hullám. Trendfordulók sokkal lejjebb vannak egyelőre még a mostani szinteknél. A támaszok pedig párszáz pontra dowban lefelé már kezdődnek. Azok alatt tartósan ottrekedve....az már több mint gyanús, és long onnantól már tilos. Gyorsabban esik minden, mint emelkedik, tehát ezt is le kellett írnom.

Sok sikert.

************apr19-23

Kocc megvolt. Nézzük igaz ez vagy sem, a figyelőlista szerint. De részemről innen már minden faltámadást annak veszek ami, az egy nekifutásra lendületnek vége, de azt tudni kell, minden alulról támadással a fal egyre gyengül. Sok fal van itt egy kupacban, messze az még mire ezek ledőlnek (ha egyáltalán...), és ha fordulni is akarna és fölékerülni, akkor is heves harcok kitárazások, betárazások ,nagy vola fogja jellemezni az indexeket, körbetáncolva a falat. Míg eldől végleg, merre az arra. Mivel szerintem aki életében látott már bikapiacot, az tudja, ez nem az, és a medvepiac nem a folyamatos eséseké, hanem a szélsőségek, a váratlan heves mozgások, tehát a BIZONYTALAN piac. És nem az, amelyik esik folyamatosan. Olyan nincs. A bázistrend még mindig long az indexben. De alaposabban megnéztem azóta ismét, közel a piaci jelleg forduló, de fordulóról szó nincs még,csak közel van (medvéből bikába).Most épp papírforma szerint nagyot koppant az index a falba ütközés után.

Tehát a lista :

  • Dow : Megérintette,lefordult erősen  Igen
  • S&P még 0,5 % A-ig Nem  (de ha dow igen, ennek már nem feltétlen kell)
  • Aud/jpy , érint, és lefordult róla papírforma szerint Igen
  • Ausztrália 1 % A-ig Nem  (elképezelhető egy ázsiai örömködés, ami ezt is fellöki, aztán persze délután usa folytatja a szomorkodást, ez pld könnyen megeshet, de ettől még én személy szerint már nem várom el a fizikai megérintést aussiktól).
  • Németország  A pont fölé ment, most ez a mai állapot a számára már támasz visszatesztje eddig, ha ez tovább folytatódik, az első globális fölékerülési próba behalt, ellenállás lesz és erősebb, mert fölément (egyediben) de nem tartotta meg támaszként Igen
  • Hong Kong A pont FELETT . Duplacsúcs veszélyes, ha lefordulás lenne, az lett, ez már összesen triplacici így. Nem meggyőzőp semmiképp. De A pont felett még. Igen
  • Egyesült Királyság A pont FELETT !! Ha önállóan léteznének indexek a világban, ez már bikapiacos instrumentum lenne. Most épp megtorpant, kis visszaadással. Igen
  • Nasdaq 100 "A" pont felett , annak visszatesztje után már tör felfelé. Bika ha csak ez számítana.ATH ig nincs akadálya már (de nem önálló, vigyázat...), egy lokális csúcsig jutott, onnan lefordult kicsit, ez még mindig nagyon bikás Igen
  • MSCI World index : Nem

A hétre türelem kell. Ha long van, akkor annak stoppja ha még nem ütött ki, akkor egy közeli támasz alá tedd. Nem kell a legvastagabbat megkeresned. Új long egyelőre nem, csak ha egyöntetű a fölékerülés globál. Short még korai, mert támadásveszély van alulról több is. Amíg mind , ami a fenti listán van , nem megy vissza A pont alá, az sem igaz, hogy komoly eséssorozat kezdete várható. Usa tech mondjuk nem számít ebbe bele, de UK pld igen. Németország is mindenképp. Tehát aki shortolni kezd, várjon, míg ezek IS és minden ismét fal alá kerül. Ezzel ezek a falak nagyon erősnek bizonyulnak onnantól ellenállásként.Óvatosan kicsi shortot lehet neki adni, de az nem fáj, mert kicsi, és közel a stop (A pont felett). Viszont nem érezzük, hogy kimaradtunk valamiből. Dow a szamárvezető, azt kell nézni elsősorban, másodsorban dow+sp+audjen együtt. Ja igen...a következő teendő, ha nem egynapos búslakodás volt ez, hogy hol vannak támaszok lefelé menetben. Ezt kell nézni. És persze hol fordul egyöntetűen sorban szépen az index trend sellbe. Kissé odébb van az még...tehát egyelőre annyi a helyzet, hogy sima vágtakorrekciónak tudható be esetleges szomorkodási hullám. Trendfordulók sokkal lejjebb vannak egyelőre még a mostani szinteknél. A támaszok pedig párszáz pontra dowban lefelé már kezdődnek. Azok alatt tartósan ottrekedve....az már több mint gyanús, és long onnantól már tilos. Gyorsabban esik minden, mint emelkedik, tehát ezt is le kellett írnom.

Sok sikert.

****************apr26-30

Ez így már sokkal reálisabb. Ez a pénteki történet. Általában nagyot leng későbbi haladási iránnyal ellentétesen egy árfolyam, ha fordulni akar. Még ez nem az, de már közel egy felszúrás is. Természetesen nem tudom, hogy lesz felszúrás vagy sem, de ha lesz, az még normális. A tartós fölékerülés az érdekes. A kiegészítő indikátorok is passzolnak, valóban vulkánkitörés jelleggel várható a fal fölé  kerülés, persze csak ha megtörténik....még egyszer : ha megtörténik. Mert ezek állása alátámasztja a kitörést (pont olyan állásban lesznek, ami az új és erős lendület jelei lesznek). Az alaphelyzet egy jottányit sem változott, a kézreülés a jó taktika most. Kivárni, hogy mi lesz. De ezt már írtam....Látható, hogy a bux önállóan gyengélkedik, nem árt hosszú (long) pozik felvételét kissé elnapolni ott még (ha a bullish verzió lesz valóság)...de olyan nagy a világ tőzsdéje...lehet mazsolázni papírokban szerte a világban.  

Tudni kell, a hazai fizetőeszközök sorsa is valamennyire számít a rv árfolyamoknál. Nálunk is...ha gyengül a forint (például), akkor ha az otp árfolyam 10 % ot emelkedik. év/év alatt, de 10 % ot gyengül a forint , akkor a rv tulaj ott van ahol volt, de a bux kb 10 % magasabb. Usában ez most érdekes, mert erősödött a dollár, és ehhez képest mégis drágulnak még mindig a részvények. Ha gyengülni kezd, automatikus felhajtóerő lesz ez ebből a szempontból is. Ha gyengülni kezdene...nem sanszos ez a verzió, a devizapiac kissé más, ott nem megy a mutyi meg a félrevezetés....az egy egész más világ, más céllal, más szereplőkkel, más eszközökkel..hagyom is, nem is tudom minek hoztam szóba...

Ne feledjük, úgy emelkedett minden, hogy az USD erősödött. Ha gyengülni kezdene.... elképzelhetitek micsoda rv árfolyam száguldások kezdődnének... és immáron van honnan gyengülnie ismét...de ez csak elv. A hosszútávú trendje egy ideje sell, és az nem fordul évente sem...még annál is ritkábban.  Persze a vola ezen belül ezer pip is lehet.

Lehetséges forgatókönyvek ezek csak, semmi más. De nem zárhatjuk ki egyik oldalt sem. Sem a kitörést,sem a letörést. Sajnos fundamentális oldalról nézve ez egy tragikomédia. Mint egy másik fejezetben már írtam erről, és még fogok is, a rv piacok már rég elszakadtak tartósan és messze a fundamentumoktól, ezek fgyelembe vétele már nem bölcs dolog.

Nem akarok abba a hiába esni, hogy mivel sokat írok a bullish verzióról, olybá tűnjön, mint ha azt tartanám valószínűbbnek. Nem. Egyáltalán nem. Jelenleg mindkét verzióra egyforma esélyt látok, tényleg nem tudom eldönteni, melyik lesz. De mindegy is, ezért szép ez a  támaszos-ellenállásos maszatolós dolog. Ki fog derülni hamarosan, merre az arra. Messzebbről és összehúzott szemmel nézve viszont TA alapon is elkerülhetetlen lesz egy iszonyatos zakó. Csak az ideje kérdéses. Egy tökéletes fej- váll formálódása kezdődne, ha bullishba csapunk , és az sem mindegy, hogy innen már csak 20-25 % emelkedés a jobb oldali váll kialakulása. Az első váll a 2000 előtti hiberbull csúcsa, amiből a .com válság indult aztán. A fej az utolsó bika teteje (14100 környéke), és ugye ez lenne a jobb váll....gigacharton ez nem mellékes egyáltalán. Mindegy, ha 4 év múlva szakad be akkor 4 év múlva, én akkor is itt leszek, és beshortolom, hogy csak úgy nyekken. De ez még a jövő. Mivel még bullish verzióban sem látok reálisnak egy ATH fölé kerülést (no azt azért már nem....annyira nem forró ez a mutyipite), ezért az index  longgal fedezett shortjaimat nem piszkálom,lesz az még nyerő , de fal fölött nettó longban kell lenni. Nincs mese.

Most nézzük, mi lenne az a forgatókönyv praktikusan, melyet végrehajtanék, ha eldőltnek látom az ügyet.  Először is : extrém, és meggyőző mozgás UTÁN közvetlenül, nagyon fájón indul majd a lefordulás,vagy a megpattanás, mert ez a jellemző. Itt ne várjatok gagyi kis lefordulásokat, az még nem az. És túl korán se, mert ahhoz egy kicsit oda kell koppanni alaposan, és küzdelem kell. Ami még a chartok szerint el sem indult, az egy hagymányos MACD bearish divergenciát kivéve (naposon) ami indexnél bizony komoly gond, de ha kitörne fal fölé, új és nagyon kemény longjelet adna, mert FALS bearish MACD divergencia mindig hiperőrjöngésbe csap. Nem nagyon láttam még kivételt. És fájni fog a dolog. Sokaknak. Akármerre is indul el végül, ami a jó irány lesz, fájni fog. Ez a nagyon-nagyon valószínű. Ugyanis népakarattal szemben fog menni. A tömeggel szemben. A tömeg most bikás hangulatú, tehát ha "kaki van a palacsintában" akkor az alkalom kiváló most. Mari néni is longról álmodik két fejés között. És ez a sok hangulati elem kikészítheti a spekulánst, ha nem elég róka még. Ezért most legyetek türelemmel. Megéri. És nem kell elhinni mindent azonnal. A mai szentimenteket....pld a péntekit...vagy az azt megelőzőt....2 % körüli esésre a világsajtó már óriási esésről írt....ugyan már...ezek még sosem láttak óriási esést? Az nem ilyen...ez nudli volt. Semmi. Egyik nap összesopánkodják magukat, a másik nap könyörtelen bikáról írnak.

Tehát a forgatókönyv fölékerülés esetén :  megvárom míg minden számomra fontos instrumentum fal fölött van vagy adja a vételi jelet. Megnézem, hogy a fal visszateszt mikorra várható, akkor ott beleveszek egyet. Stoppnak pedig fal alatti első SHORT jelet határozom meg, elkerülendő a pattogásból az állandó rossz beszállást és felesleges kistoppolódást. Ott viszont nettó shortba is lépek. Hogy ha ez sem bizonyulna megfelelőnek, akkor az egy másik történet, mely most még egyáltalán nem érdekes. Azon ráérek majd akkor agyalni.

Short pedig akkor , ha az első markáns fal alatti shortjel elérkezik. ÉS már előadta az index a "mintha" verzióját is. Az idő ebből a szempontból nekem dolgozik, ha a "nem dőlt el" állapota elhúzódik. Egyre magasabbról is lehet adni ugyanis , ha a szuttyogás megy.

Azt hiszem írtam már, de biztos ami biztos  : nem azért beszélek többet a bullishról, mert azt tartom a valószínűbbnek. Hanem azért, mert arról eddig elég keveset írtam. És ismét leírom : amikor azt HISZITEK, hogy valami megtörtént, akkor, nos, akkor várjatok még egy KICSIT. Tudom, nehéz...de KELL. Így elkerülitek a fájdalmat. Mert színházat is csinálhat az index, mielőtt a valóságba belekezd.

Végül felraktam most egy Ausztrál csártot, és felhívom szíves figyelmeteket ezúton néhány dologra :

  • erről a kontinensnyi nemzetről az északi féltekén alig van reális információja az embereknek (ez nem gond, csak egy állapot, semmi más)
  • meglehetősen mutyi, és manupulációmentes gazdasági ökoszisztéma ez 
  • a nép egész más mint az európai, az usa vagy a kanadai, a bankrendszer nemkülönben
  • szociális biztonság terén világelsők közt van , és az egyik legélhetőbb emberi közösség
  • először kezdtek kamatemelésbe, és vélhetően először fognak csökkenteni (ha kell)
  • az Ausztrál gazdaság kiváló világgazdasági barométer (nem szakadt el ott még realitás és élet), jelentős nyersanyagellátó, export világelső szén, arany, vasérc, alumínium...és még tucatnyi ipari nyersanyag terén...és még működik  a kereslet - kínálati piaci elv náluk, a viág átlagához képest kirívóan magasan
  • Ausztrália még NEM VITTE ÁT EZT A FALAT !!! (fontos, de nem vagyok képes eme blogon ezt érthetőpen elmagyarázni, hogy miért....) - át kell vigye, addig nincs bikapiac !!!!!!! (részemről legalábbis)

 

Kép

A DAX megelőlegezett bikalong stoppja 6136.10 innentől. (mivel már fölékerült, de huszadhegedűs)

**************maj3-7

Az eséshez fundamentumok is kellenek. Hol van az? A kérdés jó. Sajnos a válasz elég kiábrándító. Részemről legalábbis. Sosem láttam még olyat, hogy először jönnek jó vagy rossz hírek tömegei, aztán ehhez képest szépen elkezd esni vagy emelkedni a tőzsde. Kivéve persze a mit sem számít jellegű napi beeséseket . Azokat megveszik ha az index trendje long.

Ennek tükrében egy potenciális fordulási lehetőség számomra sosem a fundamentumok kérdése, mire szakadás jön (ha jön) már napvilágot is látnak különböző "váratlan" vagy várt, de eddig nem túl valószínű gonosz dolgok. Csak sajna későn. Addigra már egy alapos , több napos padlófogás után - közben vagyunk.

Az kiderült immár, hogy a lendületnek vége. És az is, hogy ott, ahol vártam. Továbbra is felhívom becses figyelmeteket : egy chart minél nagyobb bontás, annál megbízhatóbban jelez. Másik amire felhívom figyelmeteket : látható, hogy ahogy megtorpant az index, és esik-kel éppen, egyre több negatív felhang érkezik, tehát ne várjatok előre rossz vagy jó híreket, sosem előre érkeznek. Mire megtudod miért vágtat minden , vagy szakad a mélybe, már rég elkezdte.

Az aud jen mozgása : először megpróbált beszakadni, nem ment, aztán megpróbál kitörni, az se ment (eddig), és lenyugodott ismét a "kék vonalon". Azon zárt megint. Akkörül. Tipp kategória még mindig, de kapkodni itt nem szabad, legyen egyértelmű az, hogy ennyi volt, csak akkor sell. Addig nem.

A hét kérdése maradt ami előzőleg volt, praktikusan megközelítve a dolgot a gyakorlatban sorban, és nem egyszerre kötnek be a dolgok le vagy fel épp...mindegy az. Vagy mindegyikbe belemegyünk finom téttel és várunk ( a fele legalább ki fog stoppolódni - de ott megfordulunk), vagy semmibe sem megyünk bele, amíg 100 % el nem dől, merre az arra.  Egy két instrumentumba belemenni fal felett longba fal alatt sellbe....lutri. A nagy számok törvénye itt kell, mint egy falat kenyér. 100 % tőkére vetítve ez álljon inkább így - ilyen erős akadály körül - hogy 10 instrumentum le és fel, amelyik előbb beköt marad, a másik oldali szintje lesz a stoppja. Az idő ilyenkor nekünk dolgozik, csak ne bántsuk, míg egy felé nem áll mind a 10. Kötelező egy felé állnia idővel (index inverz instrumentumoknál nyilván ellenkezőleg megy a játék, index semlegesek meg nem téma most...)

Long instrumentumok usa index (itt érdekes játék lehet a dow és az sp irány szembeállítása - még stop sem kell ) , németek, ausztrálok, angolok, audjen, audchf, aud usd (ne féljetek tőle, nem baj, ha usd erősödik...a kamatkülönbség dönt , eur usd ben nem az usd, hanem az eur oldal a főnök manapság),usdjen, fontjen (szintén ne féljetek tőle, ha eldől az irány ez nagyot megy, de elképesztően volás és nehezen kezelhető manapság - nem baj, felvesz egy irányt nincs már messze és azt tartja is - 154 első megálló - persze ha...), és persze a bux (finoman, 100 000 forintonként 1 új kontraktus), no és a kedvencem, az olaszok....

Nézzük kicsit őket, mert érdemes...huszadhegedűs, de irányra kiváló lehet, akár le, akár fel. Felfelé verzióban egy kiváló szinten van most, erős fal felett, 20750 magassága beton. Körbetáncolja, de kérdés, elereszti -e? Ez fontos kérdés. Mivel ez a támasz és a "kék vonal" esete egybeesik időben, érdemes ebből kiindulni. És nagyon közel (relatív éves pozira közel) a stop és ott sell is de ezerrel ... 19300 környéke. Ha most lenne. Egyébként erre a szintre kell húznotok a stoppot, (illetve ez alá közvetlenül) ha fölékerülés lenne , elég gyorsan, 1-2 hét után már ide kell a stopp. 21K környékére ( a pontos érték most mindegy). De inkább 20750 alá valamivel. De mondom...idővel. Csak ha már eltávolodtunk innen felfelé. Van itt egy rés is. Régi, és nincs betöltve. Régi, még a nagy esések idejéből való, 24700 körül kezdődik, elég vastag. A rés alatt valamivel zárás, a rés fölött új long nyitása, és onnantól már az a támasz.  (rá 2-3 hétre). Ebben a bullish körben ha indulna, az ő saját "kék vonala" is megérintésre ítéltetett, és az 30K körül van.....

Miért fontos ez? Illetve miért is írtam...van az embernek egy elég fura szokása...ami nem mozog érdemben , ahhoz nem nyúl. Nos, már 8. hónapja egy 3000 pontos tartományban bóklászik az index, (érdekes szerintem) ami sok a semmiből. Túl sok. 12 500 ról hamar 24500 on találta magát, azóta se tovább, se beesni nem tud.

Havin ide tettem egy képet is. Nem sok látszódik, viszont ebből a nézőpontból igenis fontos dolgok látszódnak. (a világ vagy-vagy állapotban, és ehhez képest itt mi várható, illeszkedik-e a távoli nézőponthoz ez, vagy nem illeszkedik....ha illeszkedik, trédelhető). 

Kép

Short (sell ) instrumentumok, ha indul a mandula : Dow, Sp, Japán, Ausztrália,Olaszország, Bux, eurjen, frankjen, eur usd (ne tévesszen meg senkit, ha index esésbe fordult akár csak középtávon is...ez nem fog felfelé menni, csak le....dacára, hogy most is lefelé megy), gbpusd, és  usd huf inverzben, tehát ez long...van még ilyen index esésben jól trédelhető instrumentum  ,  néhányat írtam, de nem néztem meg mindet.

 Nem dőlt el még semmi. Javaslom amit eddig. Türelem. Eldől ez alaposan , csak idő kérdése. 

***************maj10-14

Gondolatébresztő időszak ez.  Annyi minden eszembe jutott itt a hétvégén, de aztán idő hiányában nem írtam le. Most ami eszembe jut leírom, aztán menet közben még ami jön. Persze az egzakt vizsglódás marad, mint egyetlen, szent és sérthetetlen dolog.

Egyik dolog : a zavarás. Olyan szinten képes a világmédia megzavarni az ember tisztánlátását ilyenkor, hogy elmehet vele a ló messzire szaladva, ahová nem is akart eljutni soha. Még a végén beledumálják a fél világot valamibe...de mibe is? Kapokodásba, esetleg longolásba (hazárdírozás az nem tőzsdéséz),  a profi teszi amit kell. Amit mindig szokott. Egy cseppet sem izgatottabb mint ha semmi sem történt volna. Teszi a dolgát. Mint bármikor. Azt hiszem az ilyen viselkedő ettől profi. Az ugrabugra, a lelkesedés (de jó sokat kerestem..asszta), a sopánkodás de sokat buktam...- fal alatt voltunk tisztelettel, és stop és fordulás is van ha esetleg longol az ember, mert az már olyan - mintp pld én audjen, bekötött, tettem a dolgom, kivert, kész...ez van, ez ilyen dolog, egyet lehet tenni, barátkozni a gondolattal, hogy sokat tévedünk, a haszon majd a tévedések és a nem tévedések különbözete lesz.

Gondoljunk csak bele kicsit józan ésszel. Akármennyire is üldözik azt a mai világban. Most ez hogyan is volt? Tehát az ÖSSZES instrumentum (beleértve két ázsiai (!!!!!!) deviza keresztjét is- audjen), fogta magát, és egy elütés miatt napon belül szánkózott 6-10 % ot?.  Persze. Automata trédek is vannak. Hogyne...meg összefügések. No de nem így, nem ennyire. Egy tévedésnél nem ez van. Láttam már. Senkit sem érdekel. Extrém EGYEDI eset..az tévedés. Ehhez hozzáadjuk a kerekedőrobotokat, és mondjuk 1/3, de maximum feles arányban néhány eredő vagy következmény instrumentum is bemozog vele. Néhán ydevizakereszt közel 10 % -os napon belülu elmozdulásához több pénzre volt szükség, mint magára a tévedésre.

De aranyos is volt az egyik szélhámos nyilatkozata (tán CBNC -de lényegtelen), sietve nyugtatta a publikumot, hogy "ha nem lennének automata kereskedőrobotok, akkor nem történik ez meg ilyen mértékben "....már elnézést drága, de volt egy fekete hétfő is. Igaz, kedveském akkor még Ön tervbe sem volt véve, ahogy elnézem 1000 dolláros öltönyét, jól fésült kis pofiját és a harvardi kis diplomáját , alig harminc év rettentő nagy élettapasztalatát, mivel előkelő család egyik félrement sarja (tőzsdézni kezdett az eszement...), hát beszél itt össze-vissza....ne tegye jó? 23 % ot estek napon belül az indexek akkor , 1987 október 19-én.  No és kedveském, ugye akkor még nem voltak kereskedőrobotok? Ugye nem... lám lám, mégis kétszer ennyit esett minden és kérem...abból TALPRAÁLLT végül, és a hosszútávú csártok mindegyike évszázados mozgóátlagok FELETT volt akkor....szóval nem úgy, mint most, amikor (ha ez így maradna) akkor egy JOBB váll készült el cca 20 év alatt... melynek naykvonala is bőven 10K alatt van (dow), és az onnan számított első célár mennyi is?... mennyi is? 5210? hm....elütés mi? Az ...persze. Elütés. Mindenesetre dollármilliárdok sorsáról dönteni egy billentyű félreütésével, amikor 3 ft átutalása előtt már háromszor kérnek tőlem a bankok jelszót, amikor egy sima kis nevenincs veszélyeshulladék tárolóba bejutni tenyérlenyomatellenőrzés után lehet csak...akkor itt dollármilliárdokról döntenek félreütéssel igaz? Remélem nem kis kegyedék kezelik az atomsilók START gombját is, mert akkor carpe diem , és nem szaporodunk tovább. Mert minek...

Másik dolog : a jelenelemzők munkássága ismét. Ez is beletartozik a zavarásba, (nehogy tisztán láss véletlenül), de van egy nagy különbség  a világmédia átlagos sugallmazása és e között. Előbbi mindenkinek szól, a marinéniket is beleértve kutyástól, macskástól, tehenestől. Utóbbi már a "szakmának" szól, de legelsősorban is a kereskedőknek, befektetőknek, a tőzsdét egyenként KIS mértékben mozgató , de NAGY többségnek. Mi az üzenet? Megmondom ...ez :

MINDEN OKÉJJJJ!!! Kis bibi volt csak ez fiúk, hajrá előre skacok...ne féljetek, ezt az esést IS meg kell venni. Mint mindent. Mindig. Vegyetek vazze , itt a nagy alkalom...már megint...

Harmadik dolog : az oké, hogy az ember tőzsdézget...na de hogyan? Árfolyamszemlélettel. Na most így az életben szokásos módon önmagát "szivatja" megint. Ha nem csinál semmit, előrébb van. De ő futja a felesleges köreit. Csinál valamit (tökfeleslegesen) aztán beleveti magát a küzdelembe, és próbálja kijavítani azt, amit elrontott (önként, és tökfeleslegesen). Így futja szegényke élete végéig örökké szokásos fölös köreit.

Minek...

Árfolyam? KIt érdekel. HELYZET VAN. Nem árfolyam. Én elhiszem, hogy most olcsó minden. Azt is, hogy a fél világot (ha nem azonnali további láncreakció indult) bele akarják ültetni vissza poziba. Ha láncreakció indult, és sorban leépítik európai pozícióikat a nagyobb befektetőházak és alapok, akkor még az sem fog sikerülni...

És persze az örök kérdés : HOGYAN kezeljük akkor ezt a helyzetet? No de előtte nézzük, mi is az a helyzet, ami kezelésre szorul.

Először is önmagunk. Felejtsd el azt a kényszert, hogy lemaradsz valamiről. Ez fog a bukóba belevinni végül. Aztán próbálj meg önállóan, a médiától függetlenül gondolkodni, vizsgálódni. Aztán dönts.  Elsőként urald önmagad. Vola lesz., Nem kicsi. Akkor is az lesz, ha most 3 napon át éledezik minden szépen, és a média harsogja a "venni" varázsigét. És utána szakad megint egyet mint atom. Akkor is vola lesz. Nagy, hosszú, alsó kanócos piros (fekete) gyertyák.

A helyzetről :lefordultunk. Ez a helyzet. Írtam, akkor fogom elhinni csak, ha kellően fog fájni, lefordulás előtt-alatt, addig nem. Nos, nem csak úgy fájhat nagyon, ha falsul feltör, és utána szakad be. Hanem így is. Esik annyit, ami megint világrekord extrém kategória. Hogy ezt visszahúzták napon belül?  Részemről a lefordulás valid, túl szép és papírforma volt, ez gyanús volt, de immáron a fájdalom megvolt, tehát a dolog részemről hihető, mocsok a tőzsde, most mocskoskodott egyet, így ez a része rendben is van.

A helyzet már egész más. Így, ahogy ez történt, nehéz beszállni shortba. És ilyen gyertyákkal kiszállni sem könnyű. Széles sávban belépés, felfelében is. Találtok dow és mindenféle chartot hetesen visszamenőleg, most minek rakjam be megint? Nem sokat változtak lefelé a falak. Nos, ha egy falon átment, akkor beesik a következőig, és így lehet szépen fal alá kerüléstől következő falig shortolni. Ez az egyik , hogy hogyan KEZELJÜK ezt a helyzetet. Ebből akkor maradj ki, hagyd, és várd meg, mig az első falon átmegy lefelé. Ott sell a következőig.

Másik helyzetkezelés : sávos beszállás FELFELÉ ágban, shortba. De....oszd szét a tőkédet sok kis apró részre. És most már a bűvös 11280 a stop és fordulás. Nincs közel. A jövő hét végén már lesz sokkal jobb stop is, de most még ez van. Mert irdatlan zuhanás volt. Tehát korrigálhat is sokat. És ott kistoppolódni ökörség. Mert megy tovább majd le.

Kék vonal alá került minden, a zöm durván és kegyetlenül hirtelen. Elképesztő gyertyák vannak napos chartokon, (ezek pirosak, nem zöldek !!!!), és alsó kanócuk legalább a gyertya fele. Ez így kanóckivétel lesz,de előtte kirázhatnak a poziból. Tehát így kell ezt a helyzetet kezelni. Sok kis apró téttel széles sávban felfelé belépni, felsőket zárni kanócok alsó harmadánál.A többinél nulla már védhető, és ha az alsó kanóc alját kiveszi, és lejjebb megy, újabb zuhékör indul.

Long, ha dow>11280, és audjen > 87,80. Addig nem.  Aki mégis, sok sikert. És remélem, innen már folyamatosan emelkedni fogunk és neki lesz igaza. Részemről shortépítés.

A régi szép időknek ezennel vége. Ez a hét nagyon kockázatos lesz, akinek bejön, sokat keres, akinek nem, sokat veszít. Shortépítés széles sávban, ott vannak a chartok, azok a falak, melyeken átjöttünk már, NAGYON ERŐS ELLENÁLLÁSOK IMMÁR.

A jövő héten érdemes megnézni újra a csártokat. Most korai, mert konszolidáció is lehet (esés 2/3 -át megemelkedi) de láncreakció is , mindenféle korrekció nélkül. A jövő héten már ez nem lesz igaz. És végleg megszűnik problémának lenni. Most még ez probléma. A rutinosaknak persze nem. Tudják hol kell belépni  (falak alatt) és milyen irányba  (short). És kiülik.

A vizválasztó kék volnal továbbra is releváns és ott van, de minek....kár már nézni. Alig sanszos, hogy nekikoppan megint.

Sok sikert mindannyiotoknak.

**************maj17-21

Tanulságos az elmúlt 2 hét .

Menet közben ránk borítják információnak álcázott adattonáikat a világvélemény formálók. Megtudhattuk, hogy egy iszonyúan balszerencsés tévedés okozta ezt a világrekord mértékű napon belüli esést. A tengerentúli tábor szorgalmasabb része ekkor már a kereskedőrobotokat is támadta verbálisan. Ha azok nem lennének, nem lett volna ekkora esés. Elfelejtvén, hogy a fekete hétfőként elhíresült napon sokkal nagyobb esés volt. Kereskedőrobotok meg egy szál sem. A valóság természetesen logikus.  A kereskedőrobotok miatt pld (mivel egy 2. technikai szint  - mondjuk így) még nem esett el "valid" - állapotra (kérdés, mely algoritmusok honnan nézve vélik "valid" nak egy szint elesését - mennyi időt töltve alatta és milyen mértékben távolodva el tőle), a robotoknak  inkább ez az észvesztő visszaszállás volt tulajdonítható. Sőt...továbbmegyek...tartós és folyamatos esésgátlóként működnek ezek, mert ha az ember a világvégét látja is belül, és bele nem merne venni, ezek szisztematikusan minden prioritást élvező támasz felett zárnak, és várnak. Ha jön a jel, akkor meg megnyitnak. Persze longot. Tehát teszi a dolgát a robot, hírtől szentimenttől, érzésektől függetlenül. Amire programozták. Könyörtelenül longol, ha egyre gyarapodnak a jelek pld egy forró kályha effektusra, de könyörtelenül fordít is irányt és shortol, ha azok a támaszok később elesnek. Kiderült - egy szenátusi meghallgatást követően már ki is jelentették - , hogy ez bizony nem véletlenül beadott order volt. Itt, ezen a ponton egy még el nem rontott ovodás is mehökkenne. No de kérem, ha ez ennyire egzaktul kideríthető, megállapíthatóak a körülmények, és kizárható teljes biztonsággal potom 2 nap után, hogy nem tévedés volt, akkor hogyan lehetséges az, hogy ez az információnak álcázott adat, miszerint tévedés okozta a brutális esést, - ráborult a nagyérdeműre? És azonnal ráborult? A válasz logikus. Tudjuk miért.

Itt ezen a ponton meg kell álnunk. Meg kell értenünk, hogy mire megy ki a játék, és azt is, hogy mennyire köszönő viszonyban sincs egymással létezésünket körbevevő virtuális világ, és  a valóság. Mint dióhéj a dióbelet. Feltörni nehéz puszta kézzel. Hadd álljon itt először egy idézet : 

 Dominique Moïsi, a Harvard Egyetem vendégprofesszora szerint :

" A népességkutatásban számos előrejelzés bizonyult már hibásnak a múltban, de a jelenlegi várakozások szerint kettős, gazdasági és demográfiai trend van folyamatban, amelynek eredményeképpen a század közepére látványos átalakulások várhatók "

"A nyugati világ népessége ekkor a világ népességének csupán 12 százalékát teszi majd ki, az európaiak pedig mindössze a 6 százalékát – ezzel szemben az első világháború kitörése előtt, 1913-ban Európában még többen éltek, mint Kínában. A gazdaságot tekintve a Nyugat részesedése a világ össztermelésében 30 százalék körüli lesz, annyi, mint a 18. században. Ez a részesedés 1950-ben még 68 százalék volt."

'...a múltba való visszatérésnek lehetünk tanúi, a Nyugat ismét elfoglalja régi helyét a világban, azt, amelyben még Kína 19. században indult hosszas történelmi hanyatlása előtt volt.'

" .....egy új történelmi ciklusba lépünk, amelyben kevesebben lesznek a nyugatiak, szemben az afrikaiakkal, közel-keletiekkel és – az egyre nagyobb gazdasági és stratégiai jelentőséggel bíró – ázsiaiakkal."

"Mindezeket is figyelembe kell venni annak értékelésénél, hogy Barack Obama amerikai elnök nem vesz részt a Madridba tervezett májusi USA-EU csúcstalálkozón. A viszonylagos hanyatlásnak indult Egyesült Államok ignorálja azt az Európát, amely az amerikaiak szemében már nem jelent problémát – legalábbis a Közel-Kelethez és Ázsiához képest. Ezen kívül az USA politikai intézményei is legalább annyira elavultak, mint az ország infrastruktúrája – több mint kétszáz évvel ezelőtt hozták őket létre, ma már megújításra szorulnak. Ezt viszont gátolja az, hogy az alkotmány sok amerikai szemében szent és sérthetetlen."

"Az óceán másik oldalán az EU-nak nem a koppenhágai klímakonferencia kudarca vagy az euróval kapcsolatos, a tagállamok – mindenekelőtt Görögország – gyengesége által okozott kihívások okozzák a legnagyobb problémát Koppenhágában az EU-t figyelmen kívül hagyták, az USA és Kína az unió feje felett hozta meg döntéseit. Európának fel kell ismernie, hogy senkinek sem szolgálhat példaként, ha globális tényezőként már senki sem veszi komolyan.De hogyan lehetne bárkit is komolyan venni, ha magát sem veszi komolyan? Az EU külügyi és biztonságpolitikai főképviselője, Catherine Ashton azzal igazolta, hogy nem utazott Haitire azonnal a földrengés után, hogy ő „sem nővér, sem pedig tűzoltó”  Ez viszont nem gátolta meg Hillary Clinton amerikai külügyminisztert abban, hogy a helyszínre utazva jelezze együttérzését és támogatását.A demográfiai és gazdasági átalakulás előtt álló Amerikának és Európának nem ignorálnia kellene egymást (amerikai módra) és nem is az egóján esett csorba miatt kellene lamentálnia (európai módra), hanem azokra a közös kihívásokra kellene választ adniuk, amelyeket a már nem általuk uralt globalizációs folyamatok okoznak "

Így a professzor....

ezt még egyszer ideírom :

"hanem azokra a közös kihívásokra kellene választ adniuk, amelyeket a már nem általuk uralt globalizációs folyamatok okoznak"

Mivel csak a jelen és a jövő problémáira hívja fel a figyelmet ebben az írásában, és magam teljes mértékben egyetértek ezzel, ezért idéztem be ilyen hosszan.

Miként is működik a világvélemény formálás? Egy újabb példa : felesleges megneveznem mely érdekcsoportok híresztelései nyomán szárnyra kaptak a hazai választások utáni forintstabilizálódásra és erősödésre utaló kijelentések. Mint gomba eső után szaporodtak a "2/3 al kiszámítható lesz a kormányzás tehát a gazdaság, tehát a piac." szövegek. Azóta is gyengül a forint. Persze ettől meg "rettegni kell"...hogy pld. Japánban miért nem rettegnek ettől, szóba sem kerül.

A probléma az (is), hogy olyan dolgokat kötnek össze logikailag egymással, melyek nem tartoznak össze. Vagy csak alig, és egész másképp, mint a világvélemény formálók megmondják. De ha nem tartoznak össze, akkor viszont baj van....mert akkor egy rakat közgadasági blabla is "hirtelen halált" szenvedne logikailag. Az úgynevezett "nyugati" világ lakosságának zöme még mindig elhiszi, hogy a pénz árfolyama, értéke, saját nemzeti valutájuk értéke összefügg hazájuk gazdasági teljesítőképességével. Ez a megközelítés is rossz. Mint oly sok más. De mi is az a "gazdasági teljesítőképesség"? Senki soha semmilyen formában nem méri azt, hogy az EMBERNEK mikor, mennyire, hogyan , miként jó, jobb, vagy rosszabb.Akkor meg mivégre ez az egész? Kit érdekel a gazdaság teljesítőképessége vagy nem teljesítőképessége, ha akárhogy is áll, a népnek egyre rosszabb a sora, mert állampolgári szint mellé államigazgatási és állami szinten is eladósodott? Hogy kinek,kiknek tartozik a világ, szóba sem kerül. Ha mégis oly ritkán igen, akkor  az az intézményrendszer az egekig van magasztalva, mint egy megfellebezzhetetlen véleményalkotó új isten kerül a köztudatba bevezetésre és fenntartásra . Vannak ilyen félisteneink, úgy mint Brüsszel, úgy mint IMF. De van még. Kevésbé egzakt istenek , pld piacgazdaság, liberalizmus, szabad tőkeáralmlás, GDP, GNP, "multik", államháztartási hiány lefaragása, megszorító intézkedések....blablablabla.... Azzal, hogy kitalálták és bevezették a "szabad" állammadósságvásárlás mechanizmusát és intzéményrendszerét, masszív indokot is készítettek arra, hogy a nemzeti eladósodásba  - eladósításba - beavatkozni értelmetlen, mert nem lehetséges. Nincs kivel tárgyalni és nincs miről. Holott az államadósság kereskedelem a bankok közkedvelt hedge fund játéka.

Magyarul kifosztanak bennünket egy komplex rendszer felépítése után, óta. Ehhez egy tökéletes művi világot készítettek. És mindeközben ez az eszmerendszer, poltitikai gazdasági intézményrendszer együttes az utolsó óráit rúgja. Ázsia egyszer már győzött. Akkor Japán , 80-90 között kevésbé látványosan gazdasági háborút nyert Usa ellen. Most nagyobb a volumen és több már a játékos.  Az "új" kapitalizmus (hívhatjuk bárminek, mindegy, a lényeg, hogy mit értünk ezen) csap össze a "régi kapitalizmus" -al. Két kultúra két világnézet, két egymástól egészen különböző VILÁG csap össze egymással, a régi (gyarmatosító európaiak világuralma a kora középkortól) és egy érdekes kultúra a távol-keletről, és Ázsiából.

Gondoljuk csak el....nem is oly rég már a viágávélemény formálók arról biztosították a tengernyiszer kis pénz tulajdonosát (rövidebben balekokat), hogy a recesszió elmúlt. Ennyi volt, Minden okéjjj...bájendhód ....mint mindig.(a gazdasági teljesítőképesség megint okéjjj) Szokás szerint már megint minden okéjjj. És elkezdett a kevésszer gigapénz immáron kiszállni. (rövidebben a "mag").  A nemzetek eladósodási rátája közben az egekben (deklaráltan is immár), és sorozatos államcsődveszélyről hallani. Ennek egyik hozadéka a "megszorítás" - ezek állandóan megszorítanak......agyam eldobom, mást se tudnak....,és a lakosságra terhelik megemelt adók, visszafogott szociális juttatások és tengernyi más formában azt a deficitet, amely akkor, amikor egy bank konszolidációjáról volt szó, nem volt probléma, sőt...a LAKOSSÁGOT meg sem kérdezték. Most meg megszorítanak. Adót emelnek, (többet elvesznek) és leépítik a szociális háló rojtosra szakadt maradékát is (kevesebbet adnak). Ennek különbözete pedig a bankok zsebébe vándorol. No persze a bankrendszer tulajdonosi szövevénye bonyolultabb, mint három pók egymásra rakott és összeragadt hálója. Ügyesen kibogozhatatlanná tették a szálakat.

Gazdaság teljesítőképessége és teljesítménye,  államháztartási hiány, tőzsdei rv. árfolyamok, kibocsájtott pénz mennyisége...ezt a négy dolgot összekötötték logikailag, ráadásul úgy, hogy az velejéig hazug. A valóság egész más , és az ok-okozati összefüggés is e dolgok közt.

Mindenesetre az állandó összeesküvés fóbiában kínlódó kedves kollégáknak üzenem : bánjunk csínján ezzel a  fogalommal is kérem, és a szélsőségesség fogalmával is mert nem az a szélsőséges, aki kimondja az igazságot, abban eltökélt, hajthatatlan és korrumpálhatatlan.  És nem tűr már maga körül semmilyen sunnyogást.

Hanem az  a szélsőséges, hogy felvenni 1 % körül hitelt svájcból, a világvélemény formálók hazai siserehada segítségével beleültetni a jóhiszemű népet CHF hitelbe közel 10 % ért. Na ez már szélsőséges. Nem kicsit. Nagyon.

Ezt a műsort hívhatjuk nyugodtan  "OTP uzsoracivilizáció piciben " című egész estét betöltő mulatságnak.

Vissza az eredő probléma...hol van itt pontosan a dübörgő gazdaság szerepe? Ami ráadásul ha tényleg dübörögne, nekem se rosszabb se jobb nem lenne attól? Kinek minek és milyen mértékben számít, hogy pld Spanyolország egész addig elvolt mint a befőtt, amíg a banki sarc el nem lehetetlenítette azt  a népet is...vagy hol is hallunk a spanyol központi jegybankról? Sehol. EKB van. Formálisan. Valójában meg IMF , VIlágbank, és Európai Fejlesztési Bank van, és még egy tucat ki tudja ki és mi által irányított transzparencia mellőzésével fungáló szervezet van, antidemokratikusan, sosem megválasztva , beszámolási kötelezettség nélkül, a háttérből irányítva.

Lényegtelen a dübörgés. Ha van pénz és nem kamatra van, akkor az a gazdaság fellendül. Ha nincs pénz, és az a kevés ha van, az is uzsorasarcra, akkor az a gazdaság hanyatlani kezd. Eladósodik, mint ahogy a világtörténelem folyamán erre számos példa volt, és drámai következményekkel is járt.

Monetáris gazdasági világuralomra való permanens törekvés van ugyanis jelen felettünk, mint sötét baljós árny , és a világ felét már bekapta, és hamm...lenyelte. Most emészti épp. Nem megy könnyen, sokat büfizik is közben.

Erre és az ilyen kijelentésekre persze az összeesküvés elmélet vadászok azonnal felszisszennek ha valahol meghallják vagy olvassák, és a világvéelmény formálók éles ellentámadásba lendülnek. Tervezetten és jól szervezetten. És azonnal. Az ilyen eretnek gondolatokat ugyanis gyökerestől ki kell irtaniuk. Ez a dolguk. Ezért fizetik őket. Szerte a neten munkálkodnak, összehordva hetet-havat. Úgy tesznek, mint ha bizonyos dolgokból bizonyos MÁS dolgok következnének. Frászkarikát következnek.Potom 3 nappal a gigaszakadás után már a tőzsde globális kontrolljáról cikkeztek, mint ötlet...nem rossz ez kérem...főleg a globális állami, és előtte banki kontroll ötlete után....

Kedves "liberális" testvéreim....ez lenne hát a SZABAD PIAC? No mert jelenleg az önök istenéről van szó, a szent tehénről.Arról a bálványról, melyet imádni kéne a világnak. Hinni benne, neki, az ő jótékony hatásának, az ő automatikus önjavító képességének, annak, hogy a szabad piac, az új bálvány, majd mindent megold.

Gondoljunk csak bele. Tegyük fel, ovodáig elszeparált volt a gyermekünk, megtanítjuk minden szépre és jóra, van ideje mindennek, a "tanulásnak  " is, (játszva tanítjuk ugye...) a hülyéskedésnek is (jól megdögönyözük az ágyon alkalmanként, hogy belepistuljon), van ideje a fürdésnek, a nyugalomnak, az esti meseolvasásnak, és a pihenésnek is, mindennek megvan a maga rendje. A gyermekkel kommunikálunk, tudtuk mindig mit akar, ő maga a sajátos kis módján jelezte is nekünk, és mi megértettük. Még időben. Tehát a gyerek nem hisztis, nem bolond, nyugodt, kiegyensúlyozott, boldog.

Bekerül ovodába, hét magafajta mellé kerül három másik gyerek, vannak így tizen, mint egy közösség. A másik három gyerek ordít mint sakál ha kell ha nem, számukra az a játék, ha az ovoda vaskerítését rázzák veszettül és közben ordítanak, egymást rugdalják és jókat nevetnek közben...és ha nem kapnak meg valamit azonnal az ovonénitől, földre vetik magkat, hisztiznek, nem is sírnak,ordítanak akkor is...nem is tudnak mást, csak ordítozni kifelé a külvilágba. Elvesznek minden játékot azonnal a másiktól, egymástól, veszekednek mindenkivel megállás nélkül.

A tiéd is idővel olyan lesz, mint az a három másik. És mind a tíz ilyen lesz nem sokra rá. Ha azok a "szabályok", "kötöttségek" , tudatos, értelmes világ, melyet felépítettél a számára-  nincs többé, csak este otthon , ha az a közeg, melyben ő nap mint nap él egész más és teljesen értelmetlenül működő hely, akkor a te gyermeked is ilyenné válik idővel. Értelmetlenül kezd "működni". Ordítani fog ha kell neki valami, folyamatosan aggódik majd mindenen, hogy nem kap meg egy szelet csokit (holott mindig odaadtál neki mindent, ha eljött az ideje), türelmetlen, földre veti magát, és egész váratlan cselekvésssorozatokra képes. Melyen csak ledöbbensz. Az a három azt a hetet olyanná tette mint ő maga.

Egy szabályok nélküli világban, egy "mindent lehet, mert az ember szabadnak született" álságos környezetben bármilyen közösség lassan de biztosan leamortizálódik. Morálisan, intellektuálisan, mindenhogyan. Egy szabályok nélküli világban minden résztvevő is szabálytalan lesz.   A "rend a lelke mindennek" elve meghalt. A "dolgozni csak pontosan és szépen, ahogy a csillag megy az égen " elve meghalt. Mindent lehet. Egy kis marihuána is.... (minden drogos előbb utóbb a hullaházban végzi, és hamarabb mint szeretné, és a könnyű után mindig a nehéz drog jön).

Jövő hét? Azért írtam ennyi mindent, mert nagyon kevés új dolgot tudok írni. emelkedésbe magasan beleadni, nyerő shortot levédeni és futtatni. Első megálló : rések ha voltak, második megálló kanóckivételek , harmadik megálló első valamire való fontos támasz. Ott, majd akkor kell megint részletesen mevizsgálni, hogy merre tovább és hogyan és mikor.

Az a sok minden , amit összehordtam ott fennt, ezek vezérlik meglehetősen kiszámíthatatlanul jelenleg a világ részvénypiacait. Ezt a brutális bedöntést szépen visszarántották. Sokan nyilván longban megint, sokan nyilván elhiszik, hogy minden okéjj, és nyilván belevenni az esésbe megérte, (noha azt írtam ne vegyetek bele) , részemről magasról sell, az is megérte, de még várok. Hogy jobban is megérje. 1230 S&P és 11285 Dow, ez az a két szint, mely alatt semmiképpen nem longolok már sem részvényt, sem indexet. Ez az a szint, mely következő bullish hullámot hozna majd el, és akkor egészen ATH közeléig menne az áfolyam. Éves csárton nézve a jobb váll magassága ennyivel el is készült, innen nézve, ha egyáltalán semmi emelkedés sem lenne már soha, akkor egy technikalilag érvényes formáció lenne, melynek az alja valahol brutálisan 3-4 K dow körül van. Ehhez hozzá kell adnunk az igen fejlett kereskedési technológiákat és tökélyre fejlesztett verbális világbefolyásolást, így ennyi nem lesz, csak 5K körüli mélységek talán....persze csak ha a fej váll nyakvonala elesne. Aminek jobb válla magassága már elkészült. Vállmagasság  az előző medve aljnál van kb.  És még onnan is le, ha ez a formáció lesz majd (1-2 év) igaz.

Esés. Mit írhatnék mást? Eljött, lassan fel is ébred az új maci.  Kipihente magát alaposan. Támaszok alatt short és várni. Igazi forduló indexben csak 1230 sp felett lenne. Hol van az már...vagy hol van az még...mindegy.

Sok sikert a hétre.

**************maj24-28

Konszolidációs időszak fog kövezkezni ADDIG a pillanatig, míg 1, vari : a 10K dowban tartósan el nem esik, ekkor 9300 környékéig megy majd az index. Másik vari, 11280 fölé zárva elindul ATH közeli szintekre az árfolyam (nem sanszos).

Ez így első hallásra elég tág intervallum, 10 000 és 11280 között mit csináljunk? Malmozzunk a kezünkkel? Abból nem lesz pénz. Nos, van aki ekkor a longot (korrekció lesz,mert sokat esett) választja. Részemről már felejtős az ilyesmi taktika régóta. De ha egy pillantást vetünk a kialakult szűk keresztmetszetre, mely jelenleg a rv piaci árfolyamokat körbeveszi, akkor  tisztábban láthatunk, mire is megy ki a játék.

A "szabad piac" és annak "önjavító képessége" bálványa, az új isten, akihez esténként imádkozni kell, eddig sem létezett, de most már illene valakinek feltennie a kérdést is, kedves elvtársak, hova lett? Elvitte a cica?

Ez nem szabad piac. Nem tudom, volt-e valaha is az. Már engedelmet, de az nem "mindegy" kategória ma az USA ban, hogy a legfontosabb vállalatok értéke mennyi. Pláne, amilyen magas a lakossági megtakarítások kitettsége a rv piacokban, ez már poltikai kérdés inkább. A lényeg : egyre másra gyűlnek a jelek arra, hogy nagy a baj. Hiszen rendre beavatkoznának, beavatkoznak , nem engedve érvényesülni önjavító képességét. A megtisztulást. Esetleg azt, hogy ne mutyi, vagy háttérpolitikai alkuk eredménye legyen egy General Motors sorsa, hanem a teljesítőképességéé, és egyáltalán azé, hogy mennyire jogos vagy sem annak így működni, ilyen formában, ezekkel a piacokkal, ennyi munkaerővel, ilyen technológiával, és így tovább....ha ez befolyásolná az árat, már rég a béka segge alatt lenne az árfolyama. Ami nem egy rossz hely...ha van elég MUNKAHELY, ha tisztességes BÉRT FIZET, ha tartalékol és nem túlköltekezik, ha feltölti nyugdíjalapját és nagy adag készpénzzel rendelkezik, ahelyett, hogy agyonhitelezve is túlköltekezné magát. Ha nem a nemzetközi karvalytőke proftjának hódolna be, hanem emberi elvárásoknak, melyek alapvetőek és természetesek tulajdonképpen ha az ember normális ésszel belegondol. A környék lassan felvirágozna egy ilyen cég környezetében, amelyik mondjuk  2000-3000 családnak munkát ad, és a fogyasztás is megnőne idővel, de persze nem nőné túl magát. A rv árfolyamok meg elmennének szépen a helyükre, ahová valók. Caak hát a sok kapzsi igazgatósági tag...a sok mohó nagyrészvényes, pláne az elképesztő likviditásbőség, mely hasznot akar , most azonnal, mielőbb és minél többet...ezt nem engedi meg. A részvényárfolyamok maximalizálása "közügy".  Egy szűk vagyonos réteg közös ügye.

Ez a világ ezt nem engedi meg, annál sokkal kegyetlenebb. Összetett komplex művi rendszer. Olyasmi, mint amit a Truman show vagy a Simone (Simulation One) filmek forgatókönyve tárt elénk ötletesen. Egy apró és nem fontos példa : azzal , hogy valaki közvetlen elérést biztosít a piacra, máris tőzsdeguruvá lett. (divatos lettem , ma mindenki guru...). Egy technokrata csoport csak , semmi más, de azzal, hogy szakmunkás, máris hozzáértő lesz Nem rossz..Mondok egy hasonlatot : a nagyfeszültségű kábel egyik reggel arra ébred, hogy identitászavara lett, és elkezdi vizierőműnek képzelni magát. Vicces...egyik reggel, egy cég, arra ébredve, hogy elérést biztosít kuncsaftjainak a piacokra, pénzcsinálógépnek képzeli magát. És elkezd tanácsokat osztogatni, ilyet pld : "eur usd longot javasolunk tehát, 35 pipes stoppal". Nevetséges helyett ez sajnos tragédia. Ugyanis a tudatlan kisbüfit vágja meg ezzel. Már ovodás kortól belénk nevelik a bennünket körbevevő intézményrendszerek feltétlen efogadását és azok felsőbbrendűségének megfellebbezhetetlenségét. A cég kuncsaftjai azonnal elfogadva a tanácsot (mit tudják ők, de biztos így van ha mondják nekik...) tehát elfogadva azt a helyzetet, hogy ha elérést biztosít számára egy cég a devizapiacra, akkor nyilván már ért is hozzá hogy kell ott pénzt keresni, erre ő is felvesz egy eur usd longot 35 pipes stoppal. Holott matematikailag is bizonyítani lehet, hogy az ekkora elmozdulás eur usd-ben VÉLETLENFAKTOR csak, semmi más. De mire jó ez a tanácsosztogatósdi akkor? Na mire...hát arra, hogy keressenek rajtatok. 35 pipes stop bármikor kiüt, ha igazad volt ha nem, bármikor. Tudniillik a közvetítő cég minden kötés után jutalékot kap. Ebből él. A hiszékenységedből. De mondhatok másik hasonlatot is...attól hogy valaki riportot készít egy pékkel,még nem tud kenyeret sütni.

Na vissza a lényegre tehát....álvilágban szorgalmasan munkálkodó hangyák most a szabad piac korlátozásában gondolkodnak elmerülve abban mélyre....usa részleges shorttilalom után német shorttilalom is, de már olvastam, az EU kész arra, hogy drasztikus gyorsasággal bevatakozzon a piacokba ha szükséges, a FED is nyilatkozgatott olyasmit már, hogy ők is készen állnak megelőzni egy olyan helyzetet, ami volt előzőleg (esett minden mint egy tonnás ágyúgolyó, megállás nélkül...), magyarul belongolnak kritikus pontokon, beavatkozik a FED is ha kell a megfelelő alkalomkor...

Szerintem nagy a baj. Enniyre tűkön ülve beavatkozásra készen....baljós jelek ezek. Persze most TA függetlenül írom ezt. És le is szögezem gyorsan, nem érdekel túlzottan, csak megemlítem annak, aki longolna, mert most támaszon van....ez kérem bármikor beeshet úgy, ahogy mi még sosem láttuk. Ez viszont TA. És nem fognak majd szólni ...na gyerekek esni fogunk...figyelem....ja hogy nap végére aztán visszarántják ? Kit érdekel...már rég likvidáltak , vagy kiütött a stoppod....de visszamegy persze valamennyit ...hogyne. Van itt jelentkező a beavatkozásra nem egy. De rajtad az nem sokat segít, ha egy pld 1000 pontos esés után 500 at visszamegy nap végére...nem igaz? Pláne ilyen 35 pipes stoppokkal....

Érdekes megnézni, mikor veszik meg erővel a piacot...bizony bizony...van itt nagy baj még egy.  Háború folyik javában a kereskedőrobotok ellen. Ennek jelei már láthatóak. Az elvtársaknak van egy aprócska kis gondjuk ....vaktölténnyel lövöldöznek folyamatosan. Leírom egyszerűen : a világ jelenlegi manipulációs rendszerében az összes "cselekvésre ható erő " a kereskedőrobotok számára nem létezik. Semmilyen hír, infó, feldumálás, akármi....semmi sem hat rájuk. Könyörtelenül teszik, amire beprogramozták őket. Nos, ez a legújabb probléma, nem kicsi, mert ma már 70 % állítólag robotok kötnek. Így nem könnyű rózsaszínűt álmodni, azt ébredés után mosolyogva elmesélni, és közben várni, hogy hasson is...ezzel az erővel a vasalójuknak is mesélhetnék, hogy mennyire kevés gyűrött ruhára számítson a következő 1 évben..hasonló lenne a reakció. Semmi.

Az impresszionáriusok és a kereskedőrobotok háborúja már egy ideje tart. Azt hiszem hamarosan élesedni fog. Nem kevés hozadékkal.

Nos, csak ha a felszínt karcolgatom is, és nem TA alapon, akkor sem nagyon jön be nekem ez a "longolok, mert támaszon van" dolog. Jelenleg semmiképp. De az a longolásra inkább hajlamos közönségnek nagyon jó hír, mert ha ezek után valóban a 11280 megdőlne, semmi de semmi akadálya nem lesz egy végül cca. 2000 pontos (fél év alatt?) emelkedésnek. Nyugodtan hátra lehet dőlni és nézni a gyarapodást. Semmi sem kell majd hozzá. Csak nem bántani...az az egy.

 Másik vari, ebben a kellemetlenül vastag sávban sávozásra beállni. Alul venni, felül zárni és adni...nos, amíg ebből ki nem lép valamerre, addig még be is jöhet. Hogy mikor esik vagy tör fel ebből....fogalmam sincs. Tulajdonképpen ilyenkor nem történik más, mint falrengeteg alatt - körül - közben trédel az ember. Biztosan ez a legbölcsebb taktika? Ebben a sávban, 1100 pont kb, vagy öt nagyon erős akadályt számoltam meg, a két szélsőt kivéve. Akadályrengetegben meglehetősen véletlenszerű a mozgás.

Harmadik vari, shortépítés. Erről írok, mert ezt teszem. Értelemszerűen minden stop a felső kitörésénél van. Addig viszont magasról, falak alatt beeladás, ha azon is átmegy, akkor a következő alatt, és így tovább. Ehhez mérten lehet a pozícióméretet is kiszámítani. Aztán egy utolsó, ha 10K ból kipottyan. És várni, hogy elérje az első valamirevaló falat alul, 9300 körül. A pontos érték még ez alatt van, olyan 9100 körül most, de mindegy ez tulajdonképen. A következő pár hét , vagy 1-2 hónap ha ezt meghozza, nem panaszkodhat az ember. Ha kiüt a stopp, az se zavar, mert felfelében a 2000 pont alatt végül bőven ismét pluszba kerülhet az ember, behozva a kistoppolódás veszteségét.

Mint már írtam, nem tudom ez mikor következik be. De a chartok szerint shortterületen és sell trendben (mert lassan de biztosan 15 hónap long trend után ismét sell trendbe váltottak az indexek a világban) belevenni, mert sokat esett....ez már nem az én műfajom.

Bárhogy is tesztek, kívánom sikerüljön, és eredményesek legyetek. Sok sikert erre a hétre is. Most ennyivel tudtam hozzájárulni a közös ügyhöz, amit itt leírtam.

Köszönöm a figyelmet.

**********maj31-jun4

Van itt egy olyan 10K dow körüli fontos szint, ami alá zárva 9300 ig kb semmi akadálya nem lenne az esésnek. Minden meghatározó dolog sellben. Index, rv, devizák, még a kötvények is rv piaci esést jeleznek, de ezzel nem foglalkozom. Érdekes megfigyelni, hogy ezt a szintet mennyire megveszik. Van itt némi nem csekély vételi erő is jelen egyelőre. Nem adja olcsón a bőrét az index. Olvasom itt-ott, sokan bullt vizionálnak ismét...tiszteletben tartom mindenki véleményét, de nem osztom az ilyen meglátásokat. Bizonyára emlékeztek arra a 11K körüli kék vonalra, amihez ilyen közel ALUL,ilyen esések UTÁN, és jelenleg index SELL TRENDBEN szóba sem jöhet semmilyen bull részemről. Az viszont csúfít a helyzeten, hogy egy ilyen fal többszöri alulról támadása is normális dolog egy tartós lefordulás előtt. És gyorsan esett 1000 pontot a dow, tehát lehet itt még felfelé is ugyanúgy, mint hirtelen irány dél.Nagyon irány dél. Felfelé ráadásul akadályok sora lesz hamarosan, 10400 től halmozódnak. Lefelé viszont csak a 10K dow, aztán alatta a mélység.
Ily módon egy hosszú. elnyúló agonizáció is elképzelhető részemről egy ráadásul idiótán széles sávban, ami közel 1000 pont. Így aztán longosnak is shortosnak is igaza lehet utólag, minden az időzítésen múlik. Tehát egy meglehetősen kiszámíthatatlan mozgás várható az ezer pontos sávban, míg ki nem megy belőle valamerre. Onnantól a játék adott. Természetesen a tiszta helyzetek a jók, azzal lehet keresni. Ez most egyáltalán nem az. De a széna jelenleg lefelé áll. Tehát az idő az esésnek kedvez, ha semmi sem történik, idővel bepottyan. Ahhoz, hogy ne pottyanjon be, emelkednie KELL, kötelezően és át kell vinnie a 11K-t. Ahol is támaszként (nagyon nagyon erős támaszként, egy bullis piac alaptámaszaként) funkcionálhatna majd.

Érdekes lehet atomibb szintre lemenni ilyenkor, lévén tényleg elég széles sáv az az 1000 pont. Naposon ilyenkor érdemes közelíteni kicsit, és megnézni , hogy napi szinten esetleg mi várható.

A dow így néz ki most naposon. Amit fontosnak éreztem, ráírtam a csártra.

Kép

****************jun7-12

Csak azért tartok történelemórát, mert most kivételesen a múltbéli árfolyamviselkedés is fontos. Technikai alapon pedig több nagyon érdekes (és meglehetősen egyértelmű) helyzet is kialakult. Fontos ez, mert az ember akkor trédel többet, jobban előszeretetel, ha ilyenek megkeletkeznek az idők folyamán.  

Íme a történelemóra, de ígérem rövid lesz, ti is ezt bámuljátok, nem csak én...mit szaporítsam itt a szót arról, ami már megtörtént.

Csak sima visszatesztre futotta kétszer is !!! a 10260 környékéről lefordult megint. Az egyik lefordulást láthatjátok a napos előző dow csárton, a másik épp pénteken történt. Ez így nem szép, fogy a valószínűsége egy fal támadásnak 11K nál, sőt, akármilyen emelkedésnek is. Nem kizárt még, jöhet egy robbanó hír - hogy igaz vagy sem...olyan mindegy...- amire megint nekimehet a 10260 nak (minden támadással egyre gyengül, tehát nagyon beszédes, hogy így sem viszi át). Ugyanis ott van egyszer egy fontos fal a 10 000 feletti részben. 10K után az első valamire való. 10K alatt a kút 9300 környékéig. 10 000 meg még mindig kemény dió.

Ha nem tudják ismét meglódítani....reccs lesz.  Most nem azt írtam, hogy ha valami nem fog emelkedni, akkor esni fog....átfogalmazom. Van, amikor az ember azt mondja, na....azért itt mégiscsak veszek.....ez így 10K alatt nem olyan...ezért írom. 9300 ig nincs akadály , ami a pók hálójánál erősebben fogná az árfolyamot. Megint másképp : légüres térben az árfolyam, tehát nincs olyan vastag támasz, ami ha nem történik semmi, akkor is szépen a lecsordogálást megfogja. És ezt nem csak én látom, sokan mások is. Így aztán nem lesznek szégyenlősek beleadni keményen. Ritka amikor a semmiben lógva áll meg a kereskedés, most így történt.

További érdekességek, folytatom : (nem kis mértékben fontosak, ha nem az lenne, nem írnám ide..)

Az összes indikátor esésre áll, amit használok, szinte mindegyik bontásban. Most még ráadásul havi csárton !!!! is esésre áll a dow. És az indikátorokhoz képest lemaradóan. esett eddig. Tudjátok utoljára mikor KEZDETT el esésre állni havi csárton? Lehet megkapaszkodni....2007 év végén. Nem tévedés...és ugye tudjátok akkor mi történt ? Illetve utána....durva volt, nagyon durva. Na így állnuk megint, igaz, kissé más, mert most SOKKAL shortosabb környezetben és térben, mint akkor. Hogy ebből mi következik? Nem az, hogy mivel olcsóbb minden, majd akkor emelkedni fog. Ellenkezőleg.

További egyértelmű helyzet még, a 11160 dow szint általam nagyon rég látott atombiztos fallá és long kilövési ponttá nőtte ki magát. 1-2 hónapon át egy ilyen erős akadály, és egy elképesztően erős kilövési pont egybe fog esni. Ritka, nagyon ritka...bevehetitek a mérget, onnantól a 2000 pont felfelé úgy benne lesz az indexben, mint a sicc. Onnantól SHORTOLNI TILOS. Ezt ne feledjétek. Mindegy ki mit ír, szólhat a média amit akar, mondhat a guru (akármelyik) amit csak akar, NEM FOG AZ INDEX VISSZAESNI ONNANTÓL egy jó darabig.Egyre figyeljetek, ha átvinné mint kés a vajat, akkor hagyjátok békén, mert lesz visszateszt. És akkor szálljatok be longba. Aztán 1-2 hónapra el a gép mellől, míg ATH közelébe nem ér. Nem piszka addig. És bikapiac lesz. No ennyit a szép álmokról. De miért is fontos ez? Azért, mert most így könnyű trédelni. Minél egyértelműbb valami, annál jobban ki lehet használni. És hogy ennyire egyértelmű legyen, hogy OTT és NEM MÁSHOL mostantól 2 hónapon át legalább a VÍZVÁLASZTÓ, az tuti. Ritkán írok ilyet, ezért megismétlem. Az tuti. Ott a fordulás, a nagyon erős és nagy fordulás. De addig...NEM !!!!

És most vissza a véres valóságra. Ettől a ponttól olyan messze vagyunk már, mint az ókori egyiptomiak a traktor használatától.Ez a véres valóság. Amíg ezt a szintet nem viszi át az index, a long SOKKAl kockázatosabb - ha bejött ha nem - mint a short. Sokkal de sokkal.

 Van még egy jel havi csárton. LONGZÁRÁS jele. No ez tudjátok mikor volt utoljára? 2010. 10. hó elején, a dow akkor 13900 környékén volt (volt is egy tanult kollégámmal nagy vitám erről akkor, ő már 30K ra vizionálta a dowt, én meg csak halkan mondtam...shortocska...., lett is életre szóló harag belőle...) - minek írtam ezt most ide...felejtsétek el....

No most ez ugyebár még NEM a short jele, csak a LONG ZÁRÁSÉ. Az a helyzet, hogy erre nem sok időre (90 % ban) meg is érkezik a shortjel is. Nagyon nagyon ritka amikor nem. A mostani helyzet annyiban cifrább, hogy egyszerre érkezett meg havi csárton a longzárás IS és a shortnyitás IS. Na ez a nem semmi....

Kedves befektetők. Befektetéseiket innentől 11140 körül dow fal átviteles HELYZETIG szüneteltessétek. Az utolsó nagyon nagyon erős figyelmeztetés is megérkezett : régi (2K otp pld) longok zárása MOST ELÉRKEZETT. Nincs tovább. Újranyitás akkor, ha (1-2 hónapon belül érvényes ez) a dow átviszi a 11240-260 at, és ott is zár háromszor legalább. Lehet ismét befektetni. Ha megtartjátok befektetéseiteket, jelen állás szerint azok romlani fognak. Veszíteni fogtok.

9640 még támasztani fog valameddig (lásd 9300) de a 9300 SOKKAL ERŐSEBB MÁGNES, mint a 9640. És tudjátok, itt inkább így működnek a dolgok...a falak mint mágnesek, hol vonzanak, hol taszítanak...emlékeztek bizonyára a 11K kocc kitartó ostobaságomra. Írtam akkor olyat is, hogy ez azért nagyon vonzza az árfolyamot. Nos, a 9300 környéke is ilyen, levonzza, bevonzza oda, de...!!! Abban a pillanatban, hogy megérintette, máris pólust vált, és TASZÍTJA az árfolyamot. Erre is figyelni kell majd.

Jöjjön az utolsó furcsaság, és megerősítő jel. Illetve...nem furcsa ez, kivéve azt a ritkaságot, hogy időben ez is egybeesik a fent említett egybeesésekkel. Napos chart szerint egy metszés szerűség közeleg, nem sok híja és jelez. Utoljára 2007 11 hó végén jelzett be egy ilyet. 13xxx árfolyamnál. Agonizált még utána az index kicsit , de aztán elkezdett szakadni alaposan.  

Nem jó jelek ezek, egyik sem. Fenti utolsó MÉG NEM jelzett, tehát ez még nem érvényes. Egyet viszont jelent...9300 kocc után, ha ezt is elhagyná, akkor az egész csárt úgy ahogy van a vérmedve kiújulását fogja mutatni. És csak idő kérdése lesz a gigazakó.

A jövő hétre nem sok kérdés maradt. Hol nyissak shortot, honnan fedezzem le mert 11K kocc lesz belőle,de legalábbis erős felmenetel, honnantól kezdjek el aggódni, és mikortól forduljak a hátamra a hasamról...(longra shortból).

Ne feledjétek, a mozgóátlagos bigyók már naponta, hetente lejjebb kerülnek. Tehát az idő nem az árfolyanak kedvez és nem a longosoknak. Itt is fontos az, hogy ha nem tud emelkedni, mert stagnál pld, abból esés lesz, nem későbbi emelkedés, nem az a valószínű.

Ja...és a buxra ez halálos seb. Szóval NEM holmi nyilatkozatok, hanem FENTIEK a halálos seb mindösszesen. És ez nem ma kezdődött. Nem is a választásokkor. Tudjátok mikortól, írtam. Ez azóta áll gatyára. És most még gatyább azóta már. Ennyi.

Vagyis felfelé , 10300 ig semmi gond,  ott 10350-10450 között akadályok, 10420 tól lehet kissé aggódnom, és a beleadást befejeznem. 10580 tól kézreülés 10780 tól nekimegy a 11100 nak ismét.

Ennyit tudok mondani erre a hétre.

Sok sikert kívánok.

***********jun14-18

Beszorulva. Egy időközben kialakult, nagyon idiótán széles sávba, ami tele van akadályokkal. Mára már 1400 pont széles. 9700 az alja, 11100 a teteje. Eddig amit kipipálhatunk, a "kék vonal " megtette a dolgát. Az indexet alaposan visszafordította. Mára már kialakult egy robbanási pont is 11150 körül, ez így a bikapiac kezdete lesz. Hogy ez fundamentális oldalról miként lenne reális...elképzelni sem tudom, csak sci-fi kategóriának. Úgy persze azonnal reális...leveszik Európa nyakáról a hurkot, saját bankóprés beindul, és hosszúlejáratú kamatmentes hitelt kap minden EU tag az EKB tól. A Világbanki hiteleket pedig nem kell visszaadni. Senkinek sem. Usa pedig ismét a FED en keresztül trükkösen friss pénzt bocsájt pénzügyi rendszerébe, azzal, hogy a kereskedelmi bankok kizárólag célzott infrastruktúrális beruházásokra, és legalább 1000 fő friss munkaerőt akalmazó új vállalkozások beindítására adhatják ezt a pénzt,de csak  úgy, hogy minél tovább van kint a hitel, annál kevesebbet kell visszafizetniük végül. emiatt elsősorban 100 és 1000 év közötti futamidőre adják oda, de csak ha a garantált visszafizetés 1 dollár legalább. Kína meg befejezi a bankóprés rendszer másik oldalán a felszívást , és USD tartalékolása helyett megforgatja azt, így teremtve értéket is az USD mögé.   

Fenti esetben egy 30K körüli célár várható majd a dowban , tehát érdemes okosan bikapiaci stratégiákat alkalmazni.

Amíg ez a két feltétel nincs meg (fenyegetettségmentes világgazdaság, dow átüti a 11150 szintet) addig maradok a földön.

Beszorulva. Ez nem jó senkinek. Nem is marad így sokáig. Ilyenkor alul megveszik, felül beleadnak, a kisbüfi meg őrlődik szegény, pozijától függően sír vagy nevet, ha vett és adják izgul, ha shortol és veszik izgul, ha nyerőben van izgul, hogy meddig tartsa, ha vesztőben van izgul, hogy mikor lesz már nyerőben, ha eléri a célárát izgul, hogy most tényleg zárjon vagy mit csináljon...nem könnyű a kisbüfi élete.

Ezt is kipipálhatjuk.

Beszorulva 9700 és 11000 közé,  akadályoz : 10000, 10300-350 10443, 10515, 10620 és 11100. A heti charton a kötelező zöld gyertya elkészült, 7 hét mozgás eredménye : piros, piros, zöld, piros, piros, piros, zöld.

Amíg ki nem lép ebből , semmi sem garantált. A 10500 érintése és arról lefordulás elég valószínűnek látszik most. De legalább a 10440. Ha nem lépünk ki semerre sem ismét, akkor a napi le -fel mehet, borúra derű, feldumálásra beöntés másnap...satöbbi. 

A lényeg nem  változott az előző héthez képest.

***************jun21-25

Dow 10500 érintése bőven megtörtént. Most e sorok írása közben már 10566 épp. Ha így marad, szép pluszban nyit usa. Az arról lefordulás szóba sem került,  ennyi a szórásba mondjuk még belefér, tehát az sem biztos még, hogy nem fog lefordulni. Csak emlékeztetőül, keridőn kívüli folyamatok másodlagosak. De ha ezt ma (hétfő) nap végére usa megerősíti, és még valamennyit hozzá is ad a pluszhoz, akkor nagyon erős impulzív dolog lesz ez felfelé. Borítékolható a 11K megtámadása ismét. Még egy emlékeztető...akkor sem történt semmi. A piac nem akkor fordul meg. Írtam mikor. Ha az nincs, addig nem fordult meg.

További fontos dolog technikailag, ugye írtam egy 11250 et, amiből garantált (szerintem) a 13xxx és ki fog törni az őrület. Azt is írtam, ha még emlélkeztek, ez egy nagyon nagy bontású csárt egy nagyon ritka állása. De nagyon meggyőző. Nos, van itt valami, ami borzasztóan fontos...ha 2 héten belül ezt átviszi, akkor történelmi furcsaság keletkezett, és MÉG INKÁBB meggyőző lesz ez a kiindulópont. Olyan ritka, hogy utoljára az utolsó bikapiac kitörése előtt volt ilyen, de az sem ENNYIRE ilyen volt. Illetve lenne, ha 2 héten belül 11250 lenne a dow.

Össze is foglalhatom egyszerűen : ha 2 héten belül a dow >=11205 akkor kitört a bikapiac, olyan egyedi és ritka formációból, ami technikailag is nagyon meggyőző - ez fontos, mert a robotokat is ma már meg kell győzni arról, hogy jó felé fordultak éppen.És onnantól könnyű a dolgunk. Nem bánnám. Jó lenne , mert egy elképesztően ritka és meggyőző helyzet után lennénk. Nem a megszokott alacsony volával, de kitörne a könnyű piac. Azon meg könnyű keresni is.

Ennyit az álmokról.

Történ hétvégén a világban egy nagyon nagyon fontos dolog a jüannal, amiről meglehetősen nagy a hallgatás. Szerintem alul van súlyozva a jelentősége a médiában. Hogy miért....nem tudom. Egyelőre. Sajnos azt sem, hogy ennek pontosan milyen hatása várható. De ALAPOS. Az biztos. Azon gondolokodtam, adhat-e egy ilyen helyzet fundamentális (pénzügyi stabilitást segítő) alapot egy jövőbeni bikapiacnak. Sajnos még ezt sem tudom. Azon is tűnődöm, megnőhet-e emiatt a devizapiacokon a volatilitás. Dacára, hogy már eddig is nőtt...nem is az pontosan, hanem egy másik dolog. De most ez nem érdekes. Akkor inkább így fogalmazom...még olyanabb lesz-e a devizapiac, mint amivé az utolsó 2 évben vált lassan de biztosan, eme új fejlemény miatt? A választ erre sem tudom. Egyelőre. Nem jó érzés butuskának látszódni, de ez van. Természetesen eszem ágában sincs találgatni erről. Aztán ha bejött, na tessék...mekkora egy ász vagyok....Nem. Nem látok tisztán.Hogy miért....vagy mert lassan fogom fel az összefüggéseket, vagy mert keveset alszom mostanában...vagy mert ennyire futja csak részemről....nem tudom. Ne haragudjatok, nem tudom egyelőre végiggondolni minden következményével együtt (valós, nem vélt...) és azt sem, ez most miféle célt szolgált (valós, nem vélt...). Ha eszembe jut valami, leírom majd.

Az alaphelyzet nem változott, az előző héthez képest. Most a sáv közepénél az index. Perifériák ugyanúgy viselkednek. Semmi feltűnő szokatlan érdekes dolog nincs, az egy jüan sztorit kivéve , de az nem technika.

A 10550 után már a faltámadás II. kerül látótérbe, szerintem akkor már meg is lesz. Akadály a héten pont itt, a következő érdemi már csak a 11100. De az nem akármilyen. Már írtam róla. A második támadással kicsit gyengébb lesz mint volt, de még így is nagyságrendekkel fontosabb, mint pld a 200 napos mozgóátlag. Pláne,  egymáshoz ily közel két nagyon erős fal, olyankor az erősebb elnyomja a gyengébbet.

***************jun28-jul2

10550-10500 utolsó jelentős akadály lefordította. Gyanúsan papírforma már megint az ügy. A béten nincs semmi jelentősége ennek, aki a mi tőzsdénkben erőt lát, az vágyvezérelt gondolkodik épp. Nyilván longban nagyon jó lenne erőt látni, könnyen bele is látjuk. Nincs neki. Arra sem képes, amire a világpiac jellezően igen. Óva intek bárkit attól, hogy ezt nemzetgazdasági átfogó helyzettel összefüggésbe hozza. Ha abba hozzuk, akkor most 9K körül kéne lennie. Vagy ki tudja...még annál is kevesebbnek. Egy a kérdés csak nálunk, mikor megy a helyére minden. Terészetesen tudni kell, hogy a long irány nagyon erős törekvés általában. A "mikor kell venni" kérdése bármikor felmerül, míg a mikor kell eladni csak akkor, ha egy-egy broki jutaléka alulról verdesi az elvárhatót,  ezért eladási kampányba kezd a kuncsaftjai között. Persze másnap mindent vissza is vetet. Jelentős beesés nálunk csak akkor várható, ha a birtokon belüliek kényszerből leépítenek pozíciókat. Jellemzően a derivatív pozíciókat építik el először, a készpénztartalék sem mehet itt-ott bizonyos meghatározott szint alá, ilyesmi kényszerek elindíthatnak nagyarányú esést nálunk, de ehhez a világpiacnak is ezt ki kell kényszerítenie.

Érdekes infó, hogy az ázsiai és óceániai felvevőpiacok még elműködnek, de usa és eu nagyan - nagyon visszafogta már megint magát. Ez nem tartozott szorosan ide, de azért leírtam.

Az előző héthez képest elmozdulás történt az állásban. Az általános piacfordító szint maradt ami volt , az ősi dolgok hozadéka, nem változik hetente. Attól a szinttől lejjebb ahogy olvasom, sok helyen valami 200 napos körbetáncolását nem értik éppen...már írtam nektek, most ismét leírom : amikor ilyen közel van egymáshoz kér oltári erős szint (fal, támasz, ellenállás...mindegy, ahonnan nézzük), akkor a kettőből csak az egyik az úr. Mint amikor két dudás egy csárdában nem fér el. És az erősebb akadály tompítja a nála gyengébb tulajdonságait. Az övé nem változik, marad amilyen akkor lenne, ha semmi sem lenne a közelében, de akinek a közelében van, és nála gyengébb, annak erejét jócskán csökkenti. Ne foglalkozzatok most (MOST !!!! egyelőre - de csak egyelőre) a 200 napossal, most az nem releváns.

Az állás megváltozott az előző héthez, mert a középtávú (3-4-5 hét) távlatok sokkal borúsabbak mint előző héten, megkapta a világpiac ismét ebben az időtávban is a short impulzust, Ha kicsit előre gondolkodunk, beláthatjuk, hogy ha ebből NEM LESZ FELÉPÜLÉS, akkor lényegében egy alacsonyabb csúcsról (10500-550) környékéről fordult le az index, és kezd a csatornaszerelmesek számára egy eső csatornát is formázni, aminek a teteje éppen ez  az érték volt. Az alja meglehetősen alacsonyra jönne ki.Nem foglalkozom csatornákkal. De azért ezt is leírtam. Nagyon hosszúban nagyon erős short impulzust kapott az index, ezt nem most, hanem amikor először írtam. Az elején több a támasz. Amikor ennyit menetel az index (tökmindegy miért, ne törődjetek azzal, se azzal, hogy miért esik....esik és kész...ha esik persze) szóval amikor ennyit menetel, akkor számtani törvényszerűség, hogy sok mozgóátlag pld már az árfolyam alá kerül. Így lefelé azok akadályok lesznek. Több hosszú bontásban is akadályok vannak itt, de ezek időlegesen állítanak meg csak, az első (szerintem ) releváns akadály (igazi) 9300 környékére esik. Ott egy mély levegő, és el kell majd távolodni a csártoktól kicsit. És megnézni hogyan legyen tovább.

Nem szabad beleszeretni egyik irányba sem. Gondolatban el kell fogadni, hogy bármennyire valószínűtlen is, ha a kitörési szintet (11140 környéke) átszakítaná az index, akkor egész más világ kezdődne. Csupazöld világ. De azt is, hogy addig viszont nem. Nem. Addig nem.

Vannak még forgatókönyvek, szokványosak a tréderek fejében. Egyik ilyen, hogy arra megy a felkészülés, hogy ebből végre már megcsinálja az index az első emelkedés korrekcióját, és megy tovább fel, ahogy eddig. Szép gondolat. Csak épp...van vele bajom elég. Egyrész hol az a szint, ahol már lekorrigálta az emelkedését? A 9300-at kevésnek találom ehhez. Ott (szerintem) van valami nagyon fontos dolog, de a további esések onnantól még nem kizártak. Egyáltalán nem. Persze joggal kérdezitek...miért.....azért, mert a trend az úr.Csak az. Semmi más. Az esetek többségében az index még long trendben képes magának mutatni egy korrekciós szintet, egyszerűbben : long trendben a korrekciós szintje is még mindig long trendben lenne. Ez így szép. Kellemes. Normális. Mondjuk most pld ilyen az arany. Vagy a Chf/akármi (sok akármi). Ha korrigálna is(devizapiac nem nagyon, de arany belefér, mert áru), akkor is long lenne a trendje. Az indexek a világban már short trendbe kerültek. Kevés kivétellel,egyik pld németország. De az nem elsőhegedűs, csak egy háttérvokál. Mit számít...nem sokat. Magasabb szinteken ugyan, de megy ,amerre a világ. A magasabb szintje pedig úgy képződik az időben előre haladva, hogy amikor a világ felfelé megy, akkor ez többet megy az átlagnál, amikor esik, akkor ez kevesebbet esik az átlagnál.

Számomra nem kis mértékben zavaró az a körülmény, amikor egy index emelkedés korrekcós szintjének elérése trendfordással is járt. Abból ott még akkor felépülést nem várnok. Megállót igen de felépülést nem. Hogy pont ott lenne a végleges visszafordulás...arra inkább a fibo szintek szoktak (még mindig) bejönni. De az olyanok, melyek kellően nagy emelkedésre vagy esésre lettek rakva.

Egy pangás is megfigyelhető, ez lehet a nyár miatt, lehet a vb miatt (bár Usa kiesett, ezen az alapon hétfőn ismét nekiállnak trédelni), de inkább ma az érdekes számomra itt , hogy az emelkedés kis forgalommal történik és most már nem csak pár napja van ez így.

A héten egy meghatározó szint is kialakult, sp 1133 alatt ne piszkáljátok már longra, nagyon kockázatos. Attól kezdve egy ismételt "kék vonal" támadás reális.

A múlt héten egy aranymetszést is írtam a blogon, még nem következett be, de így....be fog. Short metszés lesz. Sok hónapos, éves szinten meghatározó ez a metszés.

A többi dolog nem változott a múlt héthez képest, nem írom le még egyszer.

Sok sikert kívánok.

***************jul5-9

Igazi nyári szünetes a fíling, csak az a gond, hogy esik a tőzsde. Mindenesetre nem mostanában láttam így szépen csorogva feltűnés nélkül közlekedni az indexet lefelé....Amikor ilyet láttam, annak a vége egy jókedvűen felpörgő magas forgalmú utolsó 2-3 szakadó nap. Ha így lesz, a 9400 se nagyon tartja meg a dolgot...csak egy időre. Márpedig lassan ott leszünk, miközben a leglelkesebb veresenyzők is álomba izgulták magukat. Belealudtak az eseményekbe.

Dögunalom ez így. Történni sem történik semmi különös, megy minden papírforma szerint. Gyorsan, míg el nem felejtem, a jüanos sztori egyik hozadéka az eur usd nagyobb volatilitása lesz.

Most a riogatós részt kihagyom ha nem baj. Különben is ragaszkodjunk a heti ciklushoz, szerintem nem ezen a héten lesz itt a világvége.

Néhány gomolyfelhőt említek csak, ha nem baj, de ez nem ehhez a héthez tartozik szorosan....

Európa nagyarányú eladósodása nemzeti költségvetési szinten mindenkiben vérmérsékletétől, pártállásától, kenyéradó gazdáktól függően más-más reakciókat vált ki. A világmédia jellemzően ejnye-bejnyézik, (sajnos sok értelmesnek látszó tárgy is a neten), nem foglalkozva az eladósításig eltelt sok évvel, az adósságcsapdával, és népeket, állampolgárokat, a lakosságot hibáztatják. Úgy tüntetve fel, mintha itt olyan "pénzről" lenne szó, mely valaha is bárki emberfiának a vérével és verítékével megkeresett, energiáért, időért, munkáért cserébe kapott pénz lenne, mellyel most már (irgum gurbum) ezek a csúnya Görögök, Olaszok, Spanyolok no meg mi is ugyebár... , meg még ki tudja hány náció ....TARTOZIK.   Én ugyan nem. Nem tartozom senkinek. Te sem. Hidd csak el nyugodtan. Ausztráliában kevesebbet fogyasztottak tán az elmúlt 25 évben viszont sokszorosát termelték , dolgozták izzadták ki mint mi? Csak kérdem...mert ott jelenleg is 1 millió AUD az egy főre jutó nemzeti vagyon (pluszban). Magyarországon meg minden újszülött csecsemő azonnal milliókkal adós. Forintban. Csak mert megszületett, máris rosszfiú. Vagy rosszkislány.  Megy a sipítozás elfelejtve még két súlyos és döntő körülményt, amennyi többlete van Kínának, annyi hiánya az USA-nak...

Európa nagy bajban van,és ez nem tudom hányból most az első felvonás volt csak. Sokkal nagyobb probléma lesz majd az EU monetáris rendszerének valószínű majdani szétesése (ha tudnám mikor lesz, ideírnám, de sztem 2012-ben minden EUR markolászása nálam egy-egy ráncot fog majd jelenteni a homlokon, persze ha még lesz EUR akkor - de gondolom akkor még lesz....).

Isten malmai lassan őrölnek.  Az USD a hegemóniáját természetesen megtartja továbbra is, amikor már alóla is kiesik a hokedli, akkor az egész Bretton Woods-i montáris világrend megy a lecsóba. De egyelőre erre semmi esély  a közeljövőben. Ahhoz jelentős és váratlan dolognak kell történnie, a nemzetek eladósítása nem váratlan. Ellenkezőleg. Nagyon is előre tervezett.

A jüan szerepe felértékelődött immár, ahogy szinte az összes ázsiai és óceániai fizetőeszközé is. Amióta Kína kommunistakapitalistát játszik, és 2006 óta CNY ben ugyan nem - nem konvertibilis -  de HKD -ben és USD-ben lehet kínai blue chipeket venni és CNY-ből átszámítva USD és HKD-re az osztalákokat is fel lehet venni, még nagyobb  a lobbiérdek, hogy a jüan erősödjék már....

Van egy másik kis bibi is az EU -val, a kínai export nagyobb az EU-ba, mint az Usa-ba.Nem sokkal, de nagyobb.

A jüan problémája kapcsán messzire kell visszanézni  :

2002-től: „Go Global”. A  Kínai Kommunista Párt XVI. kongresszusa döntött a teljes nyitás mellett.  Ez a működőtőkeexport-elbírálás áramvonalasítását és standardizálását, a külföldön beruházó cégek támogatását és általában a cégek nemzetközi tevékenysége előtt álló akadályok leépítésének szándékát jelentette. A kontroll enyhült,  az Államtanács 2004-ben a
beruházási rendszer „megreformálásáról” hozott döntést. Eszerint a  kormány ellenőrző/jóvá-hagyó intézményből felügyelő/támogató intézménnyé válik. Mindez persze nem jelenti azt, hogy a hatóságok teljesen levették volna a kezüket a tőkeexporttól.

Artner Annamária  kandidátus, az MTA Világgazdasági Kutatóintézet tudományos
főmunkatársa így ír a Statisztikai Szemle, 86. évfolyam 9. számában :

"2006-ban 69,5 milliárd külföldi beruházás történt. Ehhez képest ugyan Kína jóval kevesebb tőkét ruházott be külföldön, de nemzetközi összehasonlításban mégis jelentős (a világon 13. legnagyobb) működőtőke-exportőrré vált. Az előrejelzések szerint Kína 2012-re a világ 5. legnagyobb külföldi beruházója lehet az Egyesült Államok, az Egyesült Királyság, Németország és Japán után "

"Kínai statisztikák alapján 2006 végére az ötezret is meghaladta azoknak a kínai
vállalatoknak a száma, amelyek külföldön működtetik tőkéjüket. Ezek a cégek eddig
közel tízezer vállalkozást alapítottak a világ 172 országában "

"A külföldön befektetett működőtőke állománya a 80-as évek eleji pár százmillió
dollárról 2000-ben 27 milliárdra, az azt követő 6 évben pedig közel háromszorosára,
73 milliárd dollárra nőtt."

// megjegyzem, 2006-2008 között szárnyal a rv piac Kínában //

Végül 2006 ban  így festett Kína működőtőke exportja :

  • Észak Amerika 2 %
  • Óceánia 1 %
  • Ázsia 65 %
  • LAtin - Amerika 26 %
  • Európa 3 %
  • Afrika 3 %

Ezek az alapok Ebből kell majd később kiindulni. ÉS az USD CNY havi csártjából, azt most nem rakom ide a neten bárki megkérdezheti hogy néz ki. Nem egy nagy durranás, könnyen értelmezhető.

Ez volt  a jüan és az eladósított EU kitérő.

Nem tudok erre a hétre újat írni. 9350-9400 első DJIA akadály . Felülről védett sellek a megfelelő viselkedés most nyilván. A korai stop kiütés esetén ne menjetek vissza, várjuk meg mi lesz. 8860 újabb fal. Alatta a kútbaesés kategória kezdődne. Nem hiszem, hogy engedik csak úgy.

Eur usd ről már írtam, hogy egy 1.30xx maximum visszamenet benne van (vagy nem itt írtam, nem tudom már...de valahol írtam, mert a fíling nagyon nem ez volt, viszont a csárt szerint meg ez volt...és meglepődve írtam, mint aki nem hisz a szemének...és tessék, megyeget sunyin felfelé ), de ez nem érdekes.....eur usd ben az az érdekes, hogy ne piszkáljátok sellre felfelé menetel közben. Csak ha visszafordul. Már végleg. Nem három percre....nem jó taktika a ráhigítás most eur usd ben.

Bux meg megy fel....vagyis nem esik nagyon....gondolom ez sokakat foglalkoztat....kár. Ez akkorát zakózik ,hogy még...csak ki kell várni. Ennyire illikvid tőzsdén sok csoda megeshet. De azok is csak 3 napra.

Jelenleg ez az állás. Nyilván nem örökre szól, ha dow eléri az első megállóját, lehet gondolkodni, hogy mi legyen tovább. Azt majd akkor megnézzük.

Sok sikert.

***********jul12-16

Könnyű annak, aki szabira ment. Tán nekem is ezt kéne. Egyrészt a nyár klasszikusan illikvid, másrészt már ezt sem merem leírni, mert mondjuk 2002-2007-ig ez volt a jellemző, de erre jött két egymás utáni nyár is, amikor meg nem. Ha szabin lennék, most nem kéne ennyiszer ebbe a hsz-be ídeírnom, hogy "nem tudom."

Halk szomorúságként már elrebegtem valamikor itt régebben, hogy olyan a világon nincs, hogy bárki tévedhetetlen lenne, sőt...pláne én. És még halkabban hozzátettem, van amikor azt fogom írni : fogalmam sincs. Ez lehet, hogy kiábrándító. Lehet. Megértem. Akkor sem fogok találgatni. Szégyellni sem, hogy "nem tudom.."

Először nézzük azt, amit elrontottam. Az utolsó esés célárfolyamát korrektül megmondtam, csak sajnos kissé magasabban ugyanekkor ott  húzódott a klasszikus FIBO szintje az utolsó teljes medve esésének. Azt az index meg is érintette tickre. Én meg valószínűleg a lepkéket bámultam a helyett hogy ezt észrevettem volna. Ebből az következik, hogy egyelőre még nem zártam az index shortjaimat, így a nyakamon maradtak. Mivel közép és hosszútávon csak a KILÖVÉSI szint (11140 környéke ez most, és 12800 ig sima ügy lesz akkor) az, ami a shortjaim végleges zárását jelenti, ezért meghagytam őket egyelőre. NIncs semmi gond, csak bosszantó ez így. Utólag okoskodom és azt nagyon rühellem. Mondjuk kárpótolva leszek, ez ebben a jó, ez a jó a nagy vízválasztókban, hosszú időre megadják az irányt. Már csak a ki belépőpontokkal kell bíbelődni onnantól. Bőven behozza amit elvesz. Ha elveszi. De ahhoz KILÖVÉS KELL. Messze az még...nem csak árfolyamban, de piaci helyzetben is.

Közép és hosszúban nagyon erős sell jeleket kapott az index, és az aranymetszés is megvolt már. Az azonnali visszametszés olyan ritka, hogy nem találtam rá példát visszamenőleg. Nem is emlékszem ilyenre. A legügyefogyottabb sell aranymetszés után is 1-2 hónap erős zakó megvolt.   Lehet, hogy ez csak 9-12 hónapon belül volt, de végül megvolt. És az egyértelmű visszafordulás is mindig egyértelmű volt. Nem volt nem tiszta visszafordulás.

Most pedig jöjjenek a nem tudom-ok. Nem tudok racionális magyarázatot, de még csárt szinten sem az egy FIBO -n kívül, ami visszafordítaná VÉGLEG az indexet. Nem tudom, hogy a bét (csak sejtem) miért nem este ki magát az utolsó 2 napon, hanem már megállt, sőt kicsit emelkedett is. Ha igaz, amit gondolok, mutyibb ez az egész mint sokan hiszik. Most kihagyom az összeesküvés gyakorlatokat, hagyjuk ezt most...az biztos, hogy a brókerek ajánlásai könnyen mozgatják a bétet. Egész addig, míg nem jönnek a nagyok. Akkor nincs hatalom, mely ellenkezhetne velük. így aztán jelentésszezon előtt a jólértesültek már visszazavarhatták a páciensek egy részét longba. Ezt a mi tőzsdénken simán el tudom képzelni. Ha valaki 2-3 napra trédel, most még jól is járhatott. Persze a broki hamar kizavarja a longjából, ezt borítékolom. Akkor keres, ha te ugrabugrálsz. 

Most , e sorok írása közben a dow 10170 körül lebzsel. Hétfő 17:49 környéke. Az állás érdekes nagyon. Amióta a "kék falról" lefordult az index, három puklit csinált, Vagyis három visszafordulás és faltámadás volt.

Az első, (emlékeztek bizonyára) az "elütés" volt. Beesett mint atom, aztán hamar vissza is szaladt 3/4 annyit, mint az esés. Közben olyan kanócot hagyott maga után, ami 99 % és betöltődik. Kiveszi minden instrumentum. Ez olyan magas arány a tőzsdéken, ami a biztos kategória. Ki is vette. Akkor a tető 10950 volt, nem kevés. a 10870 (első dolog) kétszer is megfogta. Ebből be is szakadt, egészen a kanóckivételig.

A következő esés már kanóc alá is levitte az indexet, aztán izmoztak egy nagyot, ment a süket szöveg, meg a sóder, így minden oké, úgy az EU rendben van, meg amúgy is ...kék az ég , zöld a fű, vegyetek már részvényt....10300 ig felhajtották, aztán valakik nagyon ki akartak szállni (ismét), mert dőlt az eladó rv a piacra,  és hirtelen 9770 ig esett. Amiből ment tovább a verbális jókedv, és rajzoltattak is egy duplaaljat. Amiből "természetesen" meg is fordult az index. És a 10540 es fal megállította (második dolog), onna se hír, se infó, se baj, se pánik, se semmi....esegetett, aztán esett, aztán csordogált...új aljat ütve (FIBO).

Harmadik nekifutásnál tartunk. És épp most.,e pillanatban (harmadik dolog) megint megérintette az index azt , amiről eddig már kétszer visszafordult. Pont azt, csak az a valami helyet változtat menet közben. Mivel mozgóátlag.

Mindezt azért írtam le múltidéző jelleggel, mert most nem tudom megmondani, hogy ez a dolog, amit harmadszor is megérintett, és eddig minden alkalommal megfordította az indexet, most lefordítja vagy nem fordítja. Nem tudom , szerintem egyformán valószínű mindkét verzió.

Ez a probléma erre a hétre aktuális, és szerintem meg is határozza a történéseket előre. ezért most az lenne jó, hogy mindkét verzióra megnéznénk, hogyan valósulna meg.

  • Nem fordítja vissza (felfelé tovább a masírozás) : ekkor az 1-3 dolog FÖLÉ is kerül ezzel, ami az első lefordulás óta nem volt még. Mint helyzet. Így komolyan kell venni. 10275 kitörési jel.De nagy itt a tumultus is. Megállító akadályok a 10330 , 10370. A felett viszont...10600 ig szabad a pálya. A következőt fogom tenni : (mivel ki vagyok tömve shortokkal) ha a jelet elhagyja az árfolyam,  ÉS 10330 fölé is zárt, fedezek. 10380 fölött zárás esetén nettó longokat is felveszek 10600 körüli zárással, onnantól ismét fedezési állapot lesz. 10600 felett már újbóli faltámadás esélyes , de nagyon.
  • Visszafordítja (bár most már 10200 körül van az index miközben ezeket írom) : ha valaki partvonalon van, egy mini sell felvétele szerintem itt lehet, stop és cselekvési forgatókönyv a "nem fordítja vissza. " rész szerint lehetséges. Részemről új sellt nem veszek már fel, elég ami van. Lefelé a 10080 környéke fal, attól lejjebb kút. A fölé lehet tenni első körben a sell stoppokat, ha már egy lendülettel ezek alá ment az árfolyam. A végét egyelőre nem tudom, ott van a fibo még mindig, igazából azt kell leküzdenie, és aztán meg kell keresni az első komoly akadályt lefelé, a FIBO alatt. Az megállítja majd megint az esést.

Ennyi tudok most mondani jelen helyzetről és erre a hétre.

Járjatok sikerrel és békében.

Üdvözlettel : DLPH.

***************jul19-23

Az utolsó 10090-es dolog megfogta a pénteki zakót. Ez így most megint nem jó. Onnantól lehetne csak bátran short megint. Mikroszkóppal megnéztem, és 10081 az , nem 10090. Viszont másodszor állított meg.

Azt mondom, ez így ronda. Most már fent és lent is beszorulva az árfolyam. Amerre ebből kimegy, az lesz jó irány a hétre.  Alul tehát 10081, felfelé sorban : 10140, 10190, 10230 környéke, 10390-430 vastag sáv. Faltámadás 10520 felett reális. Addig nem.

Ugyanezek az értékek S&P ben : 1070 az utolsó  támasz . Megjegyzem, azt figyeltem meg, hogy a dow és SP együtt számít. Ha helyes következtetésre akarok jutni, akkor a két csárt jeleinek únióját veszem figyelembe. Így ha az egyik támasz elesett (jelen példában az sp), de a másik megvan (dow), akkor az  még az index szempontjából nálam támasz feletti helyzet. 1074 aztán 1092. 1097 és 1114-16 között egy vastagabb. Sűrű ez felfelé.

1122 határpont a hétre SP ben. onnantól megszalad  és nagyon könnyen. Olyan ez mint a dow nyekk szintje. Onnantól meg beesik , de nagyon könnyen.  

Mindkét index napos bontásig bezárólag össze-vissza mutat mindent fel és le is. Felesleges erőlködni ilyenkor, nem tudom mi lesz. A határértékek számítanak , arra érdemes kereskedni. A köztes részt kihagyni, mert bármi lehet.

Természetesen trend szerint és napos csártoktól felfelé az egész cudarul ramaty, selles a füle töve is.

Szerdától volt egy érdekes rövid longos helyzet, elég meggyőzően. De ahogy a rövid helyzeteknél normális, péntekre a trend lett megint az úr. A jó kis rövid longos helyzet meg ahogy jött, gyorsan elillant. Már nincs.

Hétfő fontos, a longosoknak csak az a jó, ha a dow legalább 10080 fölé zár, de nem is akárhogy. Ha a környékén zár, az nem lesz jó. Már az sem. Az idő sürget, gyorsan 1-2 nap alatt kell a pénteket elfelejtetni és nem beszorulni ebbe a részbe (10080 - 10210) , az nem elég, hogy nem esik tovább. Az már nem. Ha itt marad, és csak ennyire futotta akkor még a héten benyekken a pincébe. 

Ez a hét sem lesz jó rövidre kereskedésre.  Részemről hamarosan beállok a határokra irányba. A köztes időt meg elmalmozom. De így nem nyúlok hozzá.

Pláne a képet még zavarosabbá teszi az eur usd. Veszélyes, mert az emelkedését követően némi rv piaci vágta szokott keletkezni jellemzően.

Nyaralni tán most bölcsebb, és csak a markáns határpontoktól kereskedni. Ezt javasolom a hétre.

Sok sikert és ügyes kereskedést kívánok neked.

*************in memoriam - a szörnyű tragédia után

Nem könnyű és nem kicsi teher az amit részben megpróbálok átvenni. Át kell venni, nincs mese, ezt DLPH is így akarná - egyetértettünk abban, hogy van még itt tennivaló- , de csak részben, mert nem abban a stílusban álltunk neki ennek a témának, megpróbálom lesz ami lesz. Előre szeretném jelezni, hogy nem szoktam nagyítóval tickre nézni a szinteket,  én nem vagyok annyira pontos mint Ő volt.Ezen kívül nekem nincs információm arról, hogy itt hány előfizető van, és azok milyen időtávon trédelnek, mekkora pozikat futtatnak. Eddig én egy csendes társ voltam, mint egy pótkerék. Ne várjátok tőlem, hogy olyan részletességgel és annyit fogok írni, mint Ő. Egyelőre arra vállakoztam magamban, hogy ezt a külső blogot igyekszem megtartani hasonló formában mint eddig volt. Azaz igyekszem heti előrejelzést írni. A hedge fund-tól és egyéb más belső dolgoktól egyelőre szeretnék elhatárolódni.

A helyzet egyre kérdőjelesebb kezd lenni, a dow ugyanis a leküzdendő akadályok közül kettő fontosat átvitt péntekkel bezárólag. Csütörtökön csak ott piszmogott, pénteken vitte át, ha megnézitek a napon belüli viselkedést, akkor van benne egy szép nagy órás gyertya, na ott akkor átvitt egy fontos szintet, elment egész a 200 naposig, de amint azon átment ott már nem látszik ekkor anagy örömködés, az alsóbb szint volt a fontosabb. Feljebb érdemlegesebb szint csak 10480-10520 sávban várható, itt is az alsó a fontosabb. Lényegében borítékolható, hogy ezután már csak a 11020-11080 fogja útját állni, miután egyre közelebb vagyunk hozzá már látótávolságba kell helyezni.

Lényegében azt lehet mondani, ha a pénteki napra ma és holnap megerősítés jön ( ezzel gyakorlatilag a két következő elleneállást is átüti, akkor további 5-6%-os emelkedés fog jönni, ekkor a rövidben short pozikat lehet csökkenteni, illetve akinek nagyobb mennyiségű shortja van, az nyithat fedezetet további veszteségei elkerülésére.

Lefelé esetében 10230-10180 tartomány az amit meg kellene tartania ha emelkedni akar ( 10230 az erősebb) ez alatt 9450, 9100, 7000 . Látható, hogy ritkul. De ezek még messzebb vannak, csak a teljesség kedvéért.

Ami a devizákat illeti, elég erős az akarat a dollár gyengítésére, úgy tűnik, mindent megtesznek azért, hogy lejjebb és lejjebb préseljék, hogy milyen sikerrel azt majd meglátjuk. Ez eur-usd-ben nálam lényegében 1,3 volt az első valamire való korrekció, ezt követően 1,313 lehet egy erősebb kapaszkodó, itt kell újra mégnézni, hogy akkor most melyik erő az erősebb.  Ha ez megfordítja lefelé, akkor nagyobb esély van arra, hogy a rv emelkedésnek is ennyi volt, ha mégsem, akkor sajnos tovább emelkedünk,  

Ami kirívó még az utóbbi pár nap, hét eseményeiben, az az aud/usd erősődése, itt véleményem szerint igazi baljós állapot akkor keletkezik, ha 0,925 fölé kerül, ez egyértelmű bullish jel lenne.

A másik ilyen dolog az a font erősődése. Miután fő devizákról van szó érdemes figyelemmel ísérni a trendváltásaikat, mert ilyenkor lehet arról szó, hogy a korábbi összefüggések megváltoznak és új játékszabályok lépnek életbe.

Egy harmadik dolog pedig az, hogy túl sok lett a pesszimista trédelők aránya, ez általában kontra indikátor, mert ezek vagy korai shortba ültek már, vagy nem mernek többet venni egy váratlan fölfelé menetben a korai shortok tovább viszik fölfelé, a kivárók pedig a robogó vonatra próbálnak felugrálni, ami egy mini ralllyt fog generálni.

Miután vélhetőleg sokan trédelnek hazai piacon, egy kicsit nézzünk szét itt is:

jelenleg (hétfő 10:00) éppen az egyik penge élén táncol, 21600-21450 körül ( mindkét érték a maga nemében fontos, csak közel vannak egymáshoz) ad egy figyelmeztető jelet, 21000-nél beleordibál, hogy nagy baj van, ezt követően már majdnem borítékolom, hogy a 20100-nál lévő  szabályos fej-váll letörési pontját átviszi, ha osztunk szorzunk, durvál 5000 pontot eshet innen, az alakzat hívők szerint, de más szerint is nagyjából oda eshet, szintek lefelé: 19300, 17300, 15500.  Fölfelé 22900 majd a korábbi lokális csúcs mint olyan jelenthet akadályt. Miért fontos most ez? Meglebegtettek egy olyan tényt, miszerint újra leminősíthetik nagyszemű mogyoróországot kisszemű mogyoróországgá. Ez mostmár azért veszélyes, mert közel vagyunk a bóvli kategóriához, ami innentől kezdve csak automaták kérdése ( mármint ha bevágnak oda minket is), ha ugyanis egy alap befektetési politikája tiltja azt, hogy bóvli ország eszközét megvegye vagy tartsa a portfólióban, akkor a leminősítés után várhatólag nagy mennyiségű eladási order fog megjelenni a magyar eszközökre. Ez viszont megállíthatatlan lesz, 20 %-ot úgy eshetünk mint a pinty és akkor nincs jólmenő otika, megy a levesbe lefelé. ( hasonló a helyzet az usa-ban is ezen a téren csak ott  az osztalék fizetés kapcsán, ezért veszélyes az eredmény romlás is, nincs profit, nincs osztalék, megy a levesbe)

Röviden ennyit tartottam fontosnak erre a hétre. Legyetek óvatosak, vigyázzatok a pénzetekre. Sok szerencsét Nektek.

üdv: zuzzo

 

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

"nem fontos" - nak

DLPH,2010.04.17 14:52

Szia. Mivel a megjegyzés mérete korlátozott , hsz-é meg nem, válaszomat inkább hsz-ben írom le, nincs kedvem itt szétdarabolni 4-5 részre, hogy ideférjen. Nagyon fontos témákat feszegetsz. Jellemzően (gondolom sejted, hogy tudom ki vagy...), ahogy szoktad. Szeretek olyanra válaszolni, mely fontos témákat feszeget, függetlenül attól, hogy egyetértek vele vagy sem.

bikapiac

nem fontos,2010.04.17 09:49

Nehéz elhinni, hogy 1 éves vágta után átfordul bikába és folytatódni fog a vágta tovább. Ez egészen elképesztő lenne! De valljuk be, az elmúlt 1 év is az volt. Kevesen gondolták szerintem 1 év, hogy 1 évvel később ezeken a szinteken leszünk. Nem normálisan viselkednek az indexek már jó ideje, semmi alapja nincs ennek az emelkedésnek, miközben hétről-hétre jönnek ki a rosszabbnál-rosszabb adatok.

Kis hazánkban meg végképp nem lehet örülni, tízezrek fognak még utcára kerülni jövő januárig, amikorra a kiszivárgó hírek szerint lesz némi adócsökkentés a vállalkozásoknál, miközben azok jelentős része már most a tartalékaikat élik fel. Még közel 8 hónap, sokan nem fogják tudni kihúzni addig sajnos.
Én egy új kormánytól nem 8 hónap tökölést várnék azért, hogy bezsebeljék az önkormányzatokat is, hanem azt, hogy villámgyorsan lépjen, ilyen reakcióidők mellett nem kell csodálkozni a munkanélküliek számán.

Ami biztos pont, az az állami szféra. Ott nincs leépítés és miközben a magán és versenyszférából kivágtak több, mint 100 ezer embert, addig a közszféra létszáma mintegy 40 ezer fővel nőtt. Nonszensz.
Amíg valaki le nem építi drasztikusan az állami szférát, addig nem lesz ebben az országban semmi. Szó szerint.
A kevés tényleges adófizetőnek rengeteg embert kell eltartania. Az eltartottaknak pedig egy dolog megy nagyon az állami szférában, a sztrájk.
Kíváncsi leszek, hogy Gaskó a vasutas marháival mikor fog sztájkolni. Szerintem nem fog. 2008 decemberében, amikor karácsony előtt büdös volt nekik a munka, csak az nem látta a narancs hátszelet, aki nem akarta.

Sokan most csodát várnak az új kormánytól. Nem lesz csoda, néhány hónap és fel fognak ébredni a rózsaszín ködfelhőben élők.
A Fidesz pedig örülhet, ha 1 év múlva a jelenlegi 53%-os támogatottsága eléri a 20-25%-ot. Kemény intézkedések kellenének és legfőképpen azokat kellene érintenie, akikkel az elmúlt 20 évben hímes tojásként bántak és nem mertek hozzányúlni a kiváltságaikhoz.
Megteszik-e vajon? Szerintem nem.
Például a MÁV sem lesz rendbe rakva, továbbra is mennek majd évente a százmilliárdok a feneketlen kútba, miközben retkes, mocskos lesz minden kocsi, ahogy eddig.
De sorolhatnám a többit is, Posta, Szerencsejáték Rt., MTV, stb.
Szép jövőkép. A jövő elkezdődött...